کلنگ احداث ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در آق قلا به زمین زده شد با حضور جمعی از مسئولان؛

کلنگ احداث ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در آق قلا به زمین زده شد

امروز عملیات اجرایی ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی محرومان با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان در شهرستان آق قلا و بخش وشمگیر آغاز شد.

به گزارش صحرانیوز ، کلنگ احداث ۲۵۰ واحد مسکن محرومان بعدازظهر یکشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، مدیران کل بنیادمسکن و کمیته امداد، فرماندار، فرمانده سپاه و امام جمعه شهرستان و سایر مسئولین به زمین زده شد.

برای ساخت این واحدها ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان در این مراسم ضمن تشکر ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اختصاص سهمیه کمک بلاعوض برای احداث سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومین استان، از تعامل و همکاری موثر بانک های عامل پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض و از همت و تعامل مردم با بنیاد جهت تسریع در روند احداث واحدهای مسکونی تشکر کرد.

همچنین امروز طی مراسم با حضور مسئولان، دو هزار و سیصد و چهل و پنجمین واحد مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن استان در شهرستان آق قلا و هزار و ششصد و شصت و ششمین واحد مسکونی احداثی حوادثی ستاد معین بازسازی شهرستان آق قلا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این واحد مسکونی با متراژ ۸۰ متر و با استفاده از ۹۴ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض حوادثی و هشت تن سیمان رایگان اهدایی رهبر معظم انقلاب در مدت هفت ماه در شهر انبار الوم احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان در این مراسم گفت سیل سال ۹۸ به ۲۲ هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی خسارت وارد کرد که از این تعداد هفت هزار و ۷۰۷ واحد نیازمند احداث بودند که علیرغم شیوع ویروس کرونا با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند و انشاالله تا پایان خرداد ماه به طور کامل تحویل مالکان این واحدها خواهد شد.

حسینی همچنین از پرداخت ۲۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و توزیع ۵۸ هزار تن سیمان به سیل زدگان خبر داد.

علاوه براین امروز عملیات احداث حدوذ  ۷۰ واحد مسکونی به منظور جابه جایی اهالی روستای وحدت شهر انبارالوم نیز با اعتبار ۷ میلیارد تومان آغاز شد.