بازارچه صنایع دستی آق قلا پس از ۷ سال در هفته دولت افتتاح می شود مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

بازارچه صنایع دستی آق قلا پس از ۷ سال در هفته دولت افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از افتتاح بازارچه صنایع دستی پس از هفت سال از آغاز عملیات اجرایی آن ، در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش صحرانیوز : محمدجواد ساوری گفت:از سال ۱۳۹۶ طرح بازارچه دائمی صنایع دستی آق قلا در شهرستان آق قلا کلنگ زنی شد، اما تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم و در طول چهار سال مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح ۳۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال بود که موجب شد تا عملیات اجرایی آن به کندی پیش رود.

ساوری افزود: در دو سال اخیر با تاکید دولت بر تکمیل طرح های نیمه تمام با اولویت ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و با حمایت‌های استاندار گلستان اعتبارات تخصیصی به طرح بازارچه صنایع دستی آق قلا بیش از پنج برابر چهار سال پیش از آن، افزایش یافت و اکنون در مراحل پایانی اجراست.

او گفت: در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به این طرح که به عنوان بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در شمال کشور محسوب می‌شود، تخصیص یافت و با تزریق این اعتبار این طرح زیرساختی در حوزه صنایع دستی استان گلستان در هفته دولت امسال بهره‌برداری خواهد شد.

او در خصوص کلیات طرح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا گفت: ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۲۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی شده است.

این طرح شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.