بصیرت و شجاعت دو عامل مؤثر در قیام مردم ولایتمدار سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین(علیه السلام) آیت الله سعدی در مصلی بزرگ امیرالمؤمنین کلاله:

بصیرت و شجاعت دو عامل مؤثر در قیام مردم ولایتمدار سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین(علیه السلام)

ریاست دانشگاه امام صادق(ع) :  بصیرت و شجاعت دو عامل مؤثر در قیام مردم ولایتمدار سیستان به خونخواهی اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بود.

به گزارش صحرانیوز : آیت الله سعدی که در همایش بزرگ پاسداشت اولین قیام به خونخواهی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مصلی بزرگ امیرالمؤمنین شهرستان کلاله استان گلستان سخن می گفت, ضمن تمجید از ابتکار استفاده از ظرفیت های تمدنی و فرهنگی , با طرح این سئوال که چرا خون پاک انسان جلیل القدری همچون امام حسین(علیه السلام) در کربلا ریخته شود؟ گفت: دو عامل جدی و مهم برای اینکه سیدالشهداء را در کربلا به مسلخ ببرند نقش آفرین بود.

ایشان عامل اول را تقویت جهالت مردم و دادن تریبون ها به عالمان درباری دانست و افزود: به تعبیر امروزی دستگاه اموی به مدد قدرت رسانه و با تحریف اطلاعات و قلب واقعیت ها توانست مردم شام را که پیامبر(ص) و اهل البیت علیهم السلام را ندیده بودند, گمراه کند. تا جائیکه اهل البت پیامبر را ضد دین معرفی کردند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: به دستور معاویه پس از شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) بر تمامی منابر و در تمامی بلاد اسلامی سب مولا می کردند, معلوم است در چنین جامعه ای حسین(ع) به مسلخ می رود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جهل مردم شام, عامل دوم ترس مردم کوفه علی الخصوص ترس خواص کوفه که خطبه های مولا علی علیه السلام را شنیده بودند, امام حسن و امام حسین علیهم السلام را دیده بودند اما مرعوب شدند و بر یاری امام حسین (ع) نشتافتند و باعث شدند آن فاجعه در کربلا رخ دهد.

عضو خبرگان رهبری اذعان داشت: اما آنچه که نام ایرانیان و به ویژه سیستانیها را در تاریخ درخشان کرده است و همچنان هم می درخشد دو عامل بصیرت و شجاعت سیستانیها بود. نیکان شما بصیر بودند یعنی عالم و آگاه به عمق موضوعات بودند , دین خدا را می شناختند, پیامبر خدا را می شناختند, به حقانیت امیرالمإمنین و اولاد او آگاه بودند و از طرفی هم مردم سیستان مردمانی شجاع و دلیر بودند و از عده و عده دشمن هراسی نداشتند فلذا به محض دریافت خبر شهادت امام در کربلا  را بدون فوت وقت بر علیه حاکمان اموی دست به قیام زدند.

آیت الله سعدی در فراز پایانی سخنانش با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار اعم از پیر و جوان, زن و مرد در این مراسم با شکوه گفت: الحمدالله مردم ما بصیر و آگاه هستند و برخلاف ادعاها و فضاسازی رسانه های نظام سلطه , آمدند به میدان و خیمه های عزای امام حسین(ع) را برپا کردند و به اعتراف دوست و دشمن حضور مردم در مراسمات بیشتر و پرشورتر از سنوات گذشته بود.