کاهش شیب شیوع و مرگ ناشی از کرونا در گلستان/ مرگ ۲۳۰ گلستانی بر اثر کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد؛

کاهش شیب شیوع و مرگ ناشی از کرونا در گلستان/ مرگ ۲۳۰ گلستانی بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کاهش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان خبر داد.

به گزارش صحرانیوز ، عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تقدیر از مردم استان در رعایت موارد طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در روز ۱۳ فروردین در تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه در استان گلستان شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم و اثرات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اوایل هفته آینده نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها نزدیک به ۴۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان حضور دارند و در برخی از بیمارستان‌ها به هیچ عنوان بیمار حتی مشکوک به کرونا نداریم که جای خوشحالی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در مقطعی در بیمارستان صیاد شیرازی استان حدود ۳۵۰ بیمار بستری داشتیم و امروز تعداد بستری‌های ما در این بیمارستان به یک چهارم رسیده و هیچگاه اورژانس بیمارستان پنج آذر را به این خلوتی نبوده است.

فاضل بیان کرد: خوشبختانه مردم به این آگاهی رسیده‌اند که اصراری بر مراجعه بی‌مورد و اصرار بر بستری نداشته باشند و پزشکان نیز با افزایش آگاهی علمی و تخصصی به سمت درمان‌های سرپایی پیش رفتند و شرایط مناسبی در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز حدود ۵ هزار و ۴۰۰ بیمار در ۱۶ بیمارستان‌ استان بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نمونه آزمایش گرفته و ارسال شده که ۲۳۰ مورد مرگ ناشی از کرونا را در استان گلستان داشته‌ایم و موارد مشکوک در استان گلستان داریم که هنوز پاسخ آزمایش آنها برای ما ارسال نشده که نمی‌توانیم اثبات کنیم مرگ آنها ناشی از بیماری کرونا بوده یا خیر.