مهلت ۴۵ روزه مجلس به دولت درباره ساماندهی کارکنان دولتی

مهلت ۴۵ روزه مجلس به دولت درباره ساماندهی کارکنان دولتی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از فرصت ۴۵ روزه مجلس به دولت برای ساماندهی کاکنان دولت اعم از شرکتی ، حجمی و قراردادی خبر داد.

به گزارش صحرانیوز ؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ،از بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولتی اعم از شرکتی، حجمی ، قراردادی و … با حضور رئیس امور اداری و استخدامی در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به داشتن بار مالی به این جمع‌بندی رسیدیم که دولت در این باره به مجلس لایحه  دهد و در نهایت به دولت ۴۵ روز فرصت دادیم تا این اقدام را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت ، بیان کرد:بر اساس این طرح زمانی که شخصی قراردادش از شرکتی به پیمانی و یا از پیمانی به رسمی تغییر کند، قطعا بر میزان حقوق افراد تاثیر می‌گذارد اما نکته که وجود دارد این است که شاکله حقوق که حقوق مشمول فعلی کارمندان است و حقوق مستمری که در حال حاضر پرداخت می‌شود، همان میزان خواهد بود لذا در این طرحی که تبدیل به لایحه خواهد شد وارد بحث حقوق و مزایا نمی‌شویم چون که این موضوع قانون خاص خودش را دارد.

اسماعیلی بیان کرد: به محض اینکه دولت لایحه ساماندهی کارکنان دولت را به مجلس ارائه دهد، تلاش خواهیم کرد تا این لایحه به سرعت اعلام وصول و مراحل قانونی را در مجلس سپری کند و تبدیل به قانون شود؛ در صورتی که دولت در این ۴۵ روز لایحه را به قوه مقننه ندهد ، بلافاصله طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس به جریان خواهد افتاد.

نماینده گرمی درمجلس تصریح کرد:در صورتی که لایحه ساماندهی کارکنان دولت در موعد مقرر تقدیم مجلس شود، نمایندگان در بودجه سال ۱۴۰۱ منابع آن را هم در بودجه تامین خواهند کرد تا ساماندهی کارکنان دولت انجام شود.