مهار آتش در جنگل‌های ” توسکستان”/ بالگرد سازمان جنگل‌ها نیامده دچار نقص فنی شد

مهار آتش در جنگل‌های ” توسکستان”/ بالگرد سازمان جنگل‌ها نیامده دچار نقص فنی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه “آتش در عرصه‌های جنگلی توسکستان مهار شده است” گفت: بخش زیادی از آتش مهار شده و فقط بخش کمی در منطقه صعب‌العبور معروف به “چکل” باقی مانده است که تلاش برای کنترل آن ادامه دارد.

به گزارش صحرانیوز ؛ ابوطالب قزلسفلو ، درباره آخرین وضعیت اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی توسکستان اظهار داشت: بخش زیادی از آتشی که از شامگاه یکشنبه در منطقه جنگلی توسکستان به وقوع پیوسته بود مهار شده است.

وی گفت: نیروهای یگان حفاظت منطقه اطراف حریق را با بیل آتش بر احداث کردند و در حال حاضر در محدوده آتش بر مشغول اطفای حریق هستند. اما در بخش کوچکی از منطقه که صخره‌ای بوده و دارای شیب بسیار زیادی است هنوز آتش مهار نشده است.

قزلسفلو بیان داشت: یکی از بالگردهایی که از سوی سازمان جنگل‌ها و از سمنان به منطقه آمد، دچار نقص فنی شده و به فرودگاه گرگان بازگشت تا پس از رفع مشکل بتواند به عملیات اطفای حریق کمک کند.

وی با بیان اینکه درختان سرپا و سبز در این حریق آسیب ندیدند، گفت: بیشتر آتش در کف جنگل بوده و گونه‌های زیر اشکوب و منذور که روغن از خود ترشح می‌کند در این منطقه در آتش سوختند و برای همین نیروهای حاضر در منطقه این درختچه‌ها را قطع کردند تا عملیات اطفای حریق با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: در حال حاضر ۴ اکیپ با ظرفیت ۱۰۰ نفر در منطقه حضور دارند و به همین تعداد هم پایین منطقه حریق مستقر هستند. یک اکیپ از نیروهای محیط زیست نیز در منطقه حضور دارند.