سرگردانی صادرکنندگان در مرز اینچه‌برون؛ خبری از بازگشایی مرز نیست

سرگردانی صادرکنندگان در مرز اینچه‌برون؛ خبری از بازگشایی مرز نیست

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: به‌دلیل عدم بازگشایی مرز در تاریخی که بین ایران و ترکمنستان توافق شده بود، صادرکنندگان در مرز اینچه برون بلاتکلیف و سرگردان هستند.

سرگردانی صادرکنندگان در مرز اینچه‌برون؛ خبری از بازگشایی مرز نیست

به گزارش صحرانیوز ؛ سیدابراهیم حسینی در گفت‌وگویی اظهار داشت: قرار بود در تاریخ ۲۱ خردادماه مرز اینچه‌برون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: بهانه ترکمنستان برای عدم بازگشایی مرز، بیماری کرونا است که برای برطرف کردن این دغدغه در دو سوی مرز اینچه‌برون تونل‌های ضدعفونی ایجاد شده است.

مدیرکل گمرکات استان گفت: بعد از خلف وعده ترکمنستان، نشست‌های دیگری بین مسئولان مرتبط دو کشور برگزار شد اما هنوز نتیجه‌ای نداشته و اجازه بازگشایی مرز از سوی ترکمنستان داده نشد.

وی با اشاره به کالاهایی که در مرز اینچه‌برون دپو شده است، بیان داشت: صادرکنندگان در پی عدم بازگشایی مرز سرگردان و بلاتکلیف هستند و واگن‌ها و کالاهای صادراتی زیادی در مرز معطل مانده است.

حسینی اظهار داشت: رفتارهای ترکمنستان قابل پیش‌بینی نیست و البته این نوع خلف وعده‌ها هم در گذشته اتفاق افتاده است. امیدواریم با رایزنی مسئولان این گذرگاه مرزی بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی شیوع کرونا و بسته شدن مرز اینچه‌برون و قطع شدن صادرات و ترانزیت کالا از این مسیر، صادرات استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شدت کاهش یافته است.