ارتش منظم و قوی در افغانستان ایجاد خواهد شد رئیس ستاد ارتش طالبان:

ارتش منظم و قوی در افغانستان ایجاد خواهد شد

رئیس ستاد ارتش طالبان اعلام کرد که قرار است یک ارتش منظم و قوی در افغانستان ایجاد شود.

به گزارش صحرانیوز به نقل از افق، «فصیح‌الدین» رئیس ستاد ارتش طالبان، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که قرار است یک ارتش منظم و قوی در افغانستان ایجاد شود.

فصیح الدین در همین رابطه گفت که گفتگوها و مشورت‌هایی در جریان است و این کار در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

وی افزود: نیروهای ارتشی که قرار است ایجاد شود، باید به نحوی آموزش ببینند که توانایی محافظت از خاک افغانستان را داشته باشند.

فصیح الدین همچنین تاکید کرد که افرادی را که به نام «قومیت» و «مقاومت» در برابر طالبان می‌ایستند، سرکوب خواهد کرد.

وی در همین زمینه گفت که این افراد تحت عنوان قومیت، مقاومت و همچنین دفاع از دموکراسی و دستاوردهای دو دهه اخیر در افغانستان دست به اغتشاش زده‌اند و می‌خواهند کشور را به جنگ داخلی سوق دهند.

فصیح الدین در اظهاراتش از فرد یا گروه خاصی نام نبرد و این در حالی است که پس از سقوط کابل و ولایات افغانستان به دست طالبان، «احمد مسعود» فرزند «احمدشاه مسعود» فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان و از چهره‌های مبارز با طالبان، جبهه پنجشیر را در ولایتی به همین نام جهت مبارزه بر ضد این گروه به راه انداخته است.

«امرالله صالح» معاون اول «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق و «بسم الله محمدی» وزیر دفاع حکومت پیشین نیز بعد از سقوط کابل به پنجشیر رفته و در کنار احمد مسعود قرار گرفته‌اند.

طالبان هفته گذشته (دوشنبه ۱۵ شهریور) مرکز پنجشیر را تصرف کرد اما جبهه پنجشیر اعلام کرد که نبرد آن‌ها در برابر طالبان ادامه دارد.

جبهه مذکور همچنین دولت اعلام شده از سوی طالبان را نیز به رسمیت نشناخته است.