گلستانی ها برای شکست کووید-۱۹ بسیج شدند/ مردم سنگ تمام گذاشتند همدلی رمز عبور از کارزار کرونا

گلستانی ها برای شکست کووید-۱۹ بسیج شدند/ مردم سنگ تمام گذاشتند

با شیوع کرونا در گلستان، این روزها شهرها و روستاهای این استان، میدانی برای همدلی شده و همه با هم عشق به همنوع را تصویر می کنند.

صحرانیوز : حدود دو هفته است که کووید -۱۹ در گلستان شیوع یافته و طی این مدت، استان رنگ همدلی به خود گرفته است. همه گروه‌ها بسیج شده اند. زن و مرد، پیر و جوان. همه در حال تلاش هستند تا در برابر کرونا بایستند.

هر کسی گوشه‌ای از کار را گرفته، یکی چرخ خیاطی اش را به راه انداخته و ماسک و لباس بیمارستان تولید می‌کند، دیگری خیابان‌ها را ضدعفونی کرده و یا پتوهای نقاهتگاه را می‌شوید. یکی مواد ضدعفونی کننده و ماسک تهیه کرده و در اختیار کودکان کار قرار می‌دهد و دیگری بسته‌های بهداشتی را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌کند.

همه به شکلی و با هر توانی که دارند پای کار آمده اند و این همه همدلی و تعاون یادآور هشت سال دفاعی است که مردم با دست خالی و در برابر ظالمان انجام دادند اما اکنون وضعیت متفاوت است، طرف ما ویروس میکروسکوپی است که بخش وسیعی از کشور را درگیر خود کرده است.

مردم گلستان در این شرایط دست به دست هم داده و عشق به وطن و همنوع را تصویر می‌کنند. قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا ویروس در استان راه اندازی شده و فعالیت‌های کارگاه‌های تولیدی هم از سر گرفته شده است.

زنان و دختران در شهرها و روستاهای گلستان سخت مشغول تهیه لوازم مصرفی بیمارستان‌ها بوده و حتی سوار بر تراکتور در گندزدایی معابر نقش آفرینی می‌کنند.

تماشای کارزار امروز در عرصه مبارزه با «کرونا» ناخودآگاه جلوه‌ای از بلندی طبع رزمندگان اسلام در جبهه‌های آن روز دفاع از میهن را آشکار می‌کند.

فاطمه اصلانی که شهروند گرگانی است، در یکی از این کارگاه‌های خیاطی مشغول تولید ماسک است؛ وی گفت که داوطلبانه از همان لحظه اول برای کمک به بخش سلامت استان، اعلام حضور کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در منزل بمانند، افزود: تولید ماسک و گان در شرایط کنونی کار جهادی بوده و سبب حمایت و پشتیبانی از کادر درمانی خواهد بود.

جبهه امروز بیمارستان است

اصلانی گفت: جبهه امروز در بیمارستان و دشمن هم کرونا است و مدافعان امنیت و سلامت مردم هم به حق این خاکریز را رها نکرده و با از خودگذشتگی در این میدان حضور دارند.

خادمان اربعین هم در گلستان بیکار ننشسته و در حمایت از سلامت استان پیشقدم شده اند.

نذر عشق آنها تولید و ساخت ماسک‌های پارچه‌ای برای مبارزه با ویروس کرونا است و علاوه بر آن در تهیه و توزیع ماسک در مناطق محروم هم تلاش می‌کنند.

اصناف هم به شکل‌های گوناگون در این نبرد همراه هستند. یکی با تعطیلی مغازه و دیگری با کمک نقدی. در روزهای گذشته هزار و ۴۵۰ تخته پتو مورد نیاز نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی بیماران کرونا توسط صنف خشکشویی داران شستشو شد.

تماشای کارزار امروز یادآور جبهه‌های دفاع مقدس استمحمد حمیدی، فرماندار گرگان در این خصوص گفت: با توجه به گسترش ویروس کووید ۱۹ در استان، هتل ورزش جهت ادامه دوره درمان در اختیار بیماران قرار گرفته است.

حمایت اصناف

وی از حمایت صنف خشکشویی از بخش سلامت خبرداد و از سایر اصناف و خیران خواست تا در تهیه اقلام مورد نیاز برپایی بیمارستان صحرایی همکاری کنند.

برخی از مالکان در استان هم اجازه بهای مغازه را به دلیل خوابیدن کسب و کار، بخشیده و یا به زمان دیگری موکول کرده اند.

بانوان جهادگر بسیجی شهرستان گرگان هم دوشادوش تلاشگران جبهه سلامت وارد عمل شده و روزانه حدود چهار هزار ماسک برای برطرف کردن نیازهای مردم تولید می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان گرگان از تولید روزانه حدود چهار هزار ماسک خبر داد و گفت: حرکت جهادی بسیجیان تا ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

وحید فخرالدین با اشاره به انسجام مثال‌زدنی بانوان جهادگر بسیجی تصریح کرد: از لحظه‌ای که اعلام کردند ویروس کووید ۱۹ سلامت مردم را تهدید می‌کند و یکی از احتیاجات امروز اقلام بهداشتی است، بسیجیان برای کمک به مردم و برداشتن باری از دوش مدافعان سلامت وارد عرصه شدند.

وی بیان کرد: همانطوری که بانوان در زمان هشت سال دفاع مقدس پشت خاکریز ایفای نقش می‌کردند در این برهه که جامعه درگیر نبرد با کرونا است در لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان برای کمک به مردم در تأمین نیازهای بهداشتی، تولید ماسک وارد عمل شده اند.

کودکان کار فراموش نشدند

مؤسسه کنشگران توسعه پارس گرگان، لوازم بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده را بین کودکان کار توزیع کرد.

امیرعلی تجری، مسئول این مؤسسه  گفت: مؤسسه کنشگران توسعه پارس با توجه به رسالتی که در زمینه کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده‌های آسیب پذیر دارد، با شیوع کرونا تصمیم گرفت که با کمک خیران و ظرفیت نیروهای داوطلب بسته‌های بهداشتی را آماده کرده و بین این افراد توزیع کند.

وی توضیح داد ۲۰۰ پک بهداشتی که شامل مواد شوینده، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده است، آماده و بین کودکان کار توزیع شد.

همچنین توزیع پک های بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار شهرها و روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و خیران ادامه دارد.

خیران سنگ تمام گذاشتند

خیران استان هم در تهیه تجهیزات بیمارستان مانند خرید دستگاه‌های بخش آی سی یو و تجهیز نقاهتگاه سنگ تمام گذاشتند. ۵۵ دستگاه ونتیلاتور به مبلغ هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بخشی از این اقدامات است.

کمک‌ها در استان به اشکال مختلف ادامه دارد و این حضور، یادآور روزهای دفاع مقدس و رقم خوردن جلوه‌های شکوهمند ایثار و فداکاری است.

یک روز حفظ وطن در ابعاد جغرافیایی مطرح بود و امروز هم، چشم امید بیماران کادر درمان و همت مردم است.

این وقایع نشان می‌دهد ما برای گذر از بحران‌های به وجود آمده در کشور نیاز به نسخه‌ای از بیرون نداریم و با نگاهی به گنجینه دفاع مقدس و توجه در رفتار رزمندگان در آن دوران، راهکار بسیاری از مشکلات امروز را خواهیم یافت.

این روزهای فراموش نشدنی با همه تلخی‌ها و دشواری‌ها سپری خواهد شد و تنها این غیرت ملی باقی خواهد ماند.