کنگره آمریکا پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ را تأیید کرد با تأیید ۳۰۶ رأی الکترال؛

کنگره آمریکا پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ را تأیید کرد

کنگره آمریکا در نشست مشترک شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با تأیید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بطور رسمی «جو بایدن» را به عنوان رئیس جمهور جدید و منتخب آمریکا معرفی کرد.

به گزارش صحرانیوز :  قانونگذاران کنگره آمریکا بامداد پنج شنبه به وقت محلی در نشست مشترک خود با اعلام ۳۰۶ رأی الکترال به نفعِ «جو بایدن» دموکرات، پیروزی نهایی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را تأیید کردند و بدین ترتیب، «جو بایدن» به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده معرفی شد.

در این شمارش آرای الکترال، «دونالد ترامپ» در مجموع ۲۳۲ رأی به خود اختصاص داد.

با تأیید کنگره بر آرای الکترال کالج، مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آتی آمریکا و «کامالا هریس» معاون وی روز بیستم ژانویه (یکم بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

گفتنی است که روز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال و اعلام رسمی رئیس جمهور منتخب آمریکا، گروهی از معترضان به نتیجه انتخابات سوم نوامبر که به دعوت ترامپ در برابر گنگره تجمع کرده بودند، با یورش به داخل ساختمان و تصرف صحن کنگره، باعث بروز اختلال در برگزاری این نشست شدند.

اما نشست کنگره پس از دخالت نیروهای امنیتی و متفرق کردن معترضان، پس از حدود ۶ ساعت وقفه از سر گرفته شد.

برخی اخبار نیز حاکی از آن است که شماری از جمهوری‌خواهانی که پیشتر از پیشنهاد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات سوم نوامبر پشتیبانی کرده بودند، در پی یورش معترضان به داخل ساختمان کنگره تصمیم گرفتند از تأیید پیروزی «جو بایدن» در این انتخابات حمایت کنند.