کالدرون: اشتباهات بازی استقلال و پارس طبیعی نبود

کالدرون: اشتباهات بازی استقلال و پارس طبیعی نبود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه این نوع مدیریت در باشگاه پرسپولیس را نمی‌پسندد، به شکایت باشگاه استقلال واکنش نشان داد و گفت: از چیزی نگران نیستم و دنبال اعتبار فوتبال ایران هستم.


به گزارش صحرانیوز، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس با ماشین سازی در هفته نهم لیگ برتر که بعدازظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، آخرین شرایط تیمش را تشریح کرد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کالدرون در ابتدای صحبت هایش درباره شکایت باشگاه استقلال از وی به خاطر اظهاراتش، گفت: در مورد استقلال صحبتی نکردم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته بود نتایج بازی ها باید در زمین مشخص شود، افزود: چیزی که گفتم این بود که دوست دارم اگر می بریم یا می بازیم ورزشی باشد. از وقتی که لیگ شروع شده جریمه های ناعادلانه زیادی برای ما در نظر گرفتند. من گفتم چه ببرم چه ببازم نتیجه باید در زمین مسابقه رقم بخورد. این موضوع به تیمی که شما اسمش را می برید مربوط نمی شود!

کالدرون تاکید کرد: آنچه در بازی استقلال با پارس جنوبی دیدم باید بگویم نگران فوتبال ایران هستم. تمام تلاشم را می کنم فوتبال تیمم بهتر شود. در فوتبال اشتباهات مربی، بازیکن و داوری وجود دارد. به نظرم اتفاقاتی که در بازی پارس جنوبی – با استقلال – دیدم اشتباه نبود. همه دیدیم نخواستند گل سالم را بگیرند.

وی یادآور شد: امیدوارم به خاطر پرستیژ داوری ایران آنها هم با چنین تصمیماتی که گرفته می شود مخالفت کنند. من با تیم دیگری کار ندارم و فقط نگران فوتبال ایران هستم. شما هم تلاش کنید اشتباهات داوری رخ ندهد!

«شما خیلی واضح از اشتباه داوری و حمایت داور از استقلال صحبت می کنید. آیا نگران محرومیتتان نیستید؟»سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال، گفت: من ۴۵ سال در بالاترین سطح فوتبال بوده ام و هرگز چنین چیزی را ندیده ام. دنبال کار جوانمردانه هستم؛ چرا باید نگران باشم؟ دو موقعیت پارس جنوبی نادیده گرفته شد و من دنبال حقانیت و شخصیت فوتبال ایران هستم.

کالدرون درباره شرایط تیم پرسپولیس و نیمکت نشینی بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی، افزود: از ابتدا خیلی واضح و روشن همه چیز را به بازیکنانم گفتم. کنعانی زادگان در بازی های ابتدایی نیمکت نشین بود؛ با وجود اینکه در تیم ملی بازی می کرد. ممکن است بازیکنان خیلی خوبی هم روی نیمکت باشند. آنها می دانند من به آنها درطول فصل کاملا نیاز دارم. به همه بازیکنان احتیاج دارم.

سرمربی پرسپولیس درباره نرفتن علیرضا بیرانوند به مراسم جایزه رویایی AFC خاطرنشان کرد: این موضوع مهمی نیست. من از طریق مطبوعات متوجه این موضوع شدم و مهم نیست. برای باشگاه مهمترین چیز بازی فردا است.

خبرنگاری از کالدرون در خصوص زوج خط دفاعی پرسپولیس با حضور کنعانی زادگان و انصاری سئوال کرد و گفت که در زمان حضور شجاع خلیل زاده آمار خط دفاعی خوب نبوده است. سرمربی پرسپولیس در واکنش به این جمله گفت: من با نظر شما موافق نیستم. نمی دانم شما کدام بازی ها را می بینید. بازی با شهرخودرو را می گویید؟ ما بازی های بعدی را ۲ بر یک و ۵ بر صفر بردیم. تیم در حال حاضر در این شرایط است و این خیلی خوب است.

کالدرون درباره آمادگی تیمش برای بازی با ماشین سازی تصریح کرد: از لحاظ روحی شرایط خیلی خوبی داریم. ما داریم با همین روش کار می کنیم تا با همین سبک ادامه دهیم. تمام بازی ها در ایران سخت هستند. فردا باید زود گل بزنیم تا بازی روانی انجام دهیم.

وی درباره شروع خوبی که از لحاظ آمار با پرسپولیس نسبت به بقیه مربیان قبلی پرسپولیس داشته است، گفت: این تیم سه بار قهرمان ایران شد اما گل های کمی زد. من می دانم اگر برای چهارمین بار می خواهیم قهرمان شویم باید گل های زده بیشتری داشته باشیم. پس باید بهترین فوتبالمان را ارائه دهیم. کاری که پرسپولیس در گذشته کرد فوق العاده بود و تکرار این موفقیت ها سخت بود. برای رسیدن به چهارمین قهرمانی باید فلسفه من انجام شود. کیفیت بازیکنانم اجازه می دهد این فلسفه را پیاده کنم. گفتید از من انتقاد می کنند اما من با ایمان و اطمینان راهم را ادامه می دهم. مطمئنا به هدفمان می رسیم. مشخص نیست چه تیمی قهرمان می شود اما تلاشمان را برای بازی زیبا می کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره مشکلات مالی باشگاه و اینکه باوجود اعلام قبلی، ۲۲ درصد از قراردادش را گرفته است، گفت: باید پانزدهم جولای اولین پرداختی را می گرفتم. از این قسط اول فقط ۲۲ درصدِ آن را گرفتم. من راضی نیستم. چهار ماه گذشته و در این چهار ماه گفته اند هفته دیگر یا فردا یا بعدا.

کالدرون ادامه داد: ۲۵ هزار یورو وسایل تمرینی برای پرسپولیس خریدم که از این مقدار، ۱۱ هزار یورو را به من برگرداندند و بقیه اش مانده است. شما می بینید جانم را برای تیم می گذارم. بعد از چهار ماه، مدیر باشگاه دو هفته وقت خواسته است و من هم پذیرفتم. من این نوع مدیریت که مدام قول دهند بعد بگویند فردا یا هفته بعد پولتان پرداخت می شود را نمی پسندم.

کالدرون در پایان راجع به اینکه اگر قراردادش در زمان اعلام شده پرداخت نشود چه واکنشی نشان می دهد خاطرنشان کرد: انشاءالله این اتفاق رخ می دهد و پولمان پرداخت می شود.