«کاروان سلامت دام» توسط ستاداجرایی فرمان امام(ره) درگلستان راه اندازی شد معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره)گلستان:

«کاروان سلامت دام» توسط ستاداجرایی فرمان امام(ره) درگلستان راه اندازی شد

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از راه اندازی کاروان سلامت دام توسط این ستاد در استان خبرداد.

به گزارش صحرانیوز ؛ مهدی انتصاری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: با هماهنگی که در دستگاه های مرتبط استان صورت گرفته بزودی سفر کاروان سلامت دام با استفاده از توان گروه های جهادی در گلستان آغاز می شود.

وی افزود: این کار با هدف افزایش بهره وری دام و افزایش درآمد جامعه روستایی انجام می شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر جمعیت جامعه روستایی در زمینه دامداری و دامپروری (سبک و سنگین) مشغول به فعالیت هستند و آموزش و بهداشت و سلامت تاثیر مستقیمی در میزان بهره وری و درآمد آنها دارد لذا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارد برای تداوم خدمات درمانی و امور پزشکی در حوزه دام اقداماتی را در استان انجام دهد.

انتصاری عنوان کرد: بعضی از این اقدامات به صورت فوریتی از جمله آموزش و ترویج بوده که با کیفیت بهره برداری بهتر و با همکاری گروه های جهادی متخصص انجام می شود، این اقدامات از قبیل ویزیت کردن، درمان سطحی و یا ضدعفونی کردن محل نگهداری و انگل زدایی از دامداری ها است.

وی اضافه کرد: همچنین اقداماتی هم به صورت بلندمدت مانند پزشکی و درمانی، آموزشی، کمک به دامپزشکان بومی منطقه برای ایجاد مراکز دامپزشکی با اعطای تسهیلات کم درصد بوده تا در مناطق محروم و کم برخوردار، کلینیک خود را دایر کنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: این خدمات در جهت تکمیل زنجیره دامی و در کنار اشتغال استان از سوی بنیاد برکت انجام می پذیرد.

انتصاری با بیان اینکه از ظرفیت های دیگر دستگاه ها و نهادها هم در اجرای این طرح استفاده می شود، ادامه داد: ۷۱ روستا از این طرح برخوردار خواهند شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان در خاتمه گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام (ره) در استان گلستان توانسته در سال های ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ در ۱۹۵ روستا ۹ هزار و ۱۷۱ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با مجموع سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیارد تومان ایجاد کند که درصد بالایی از اعتبارات و تسهیلات (۵۰ درصد) به بخش پرورش دام سبک و سنگین اختصاص یافته است.