واکنش توییتری نمایندگان به وعده « شکسته شدن تحریم ها»

واکنش توییتری نمایندگان به وعده « شکسته شدن تحریم ها»

بعد از اعلام رییس جمهوری مبنی اینکه « تحریم ها شکسته شده است»، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش صحرانیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه روز چهارشنبه ( ۱۵ اردیبهشت) هیات دولت گفت : «امروز مردم ایران ثمره ایستادگی، صبر و مقاومت شان را در وین می بینند. اگر دغل کاری و جناح بازی نشود و گزارش درست به گوش مردم برسانیم این نشان عظمت ملت ایران و نشان این است که طرف های برجام فهمیده اند راهی جز بازگشت به قانون، تعهدات و قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد. این پیروزی دولت در ماه های پایانی آن است. »

او ادامه داد:« من به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می شود؛ چرا که طرف مقابل می داند راهی جز اینکه به قانون، مقررات و تعهدات در برجام بازگردد، وجود ندارد.»

عمده واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این بخش از صحبت های رییس دولت بود که «تحریم شکسته شده است»؛ از جمله آن ها سید محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس است که در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:« ‏از نظر آقای رئیس جمهور تحریم ها شکسته شده! ‏یاد اون ماجرایی افتادم که طرف هی می‌رفته خواستگاری ازش می‌پرسیدن پس چی شد؟ می گفت ۵۰ درصد ما که حله.»

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد نیز این طور واکنش نشان داد: « روحانی ۹۲: بدانید شما، هسته‌ای هم حل خواهد شد، تحریم هم برداشته خواهد شد، رونق اقتصادی هم ایجاد خواهد شد.
‏روحانی۱۴۰۰: از نظرمن! به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌ کنم تحریم شکسته شده، بدانند ‏این ۸ سال “دانستن” را فقط خوب صرف کردید. ‏می‌دانیم، می‌دانند، خواهند دانست، فشل‌ترین دولت تاریخ‬ بودید.»

اقبال شاکری نماینده تهران هم گفت:« آقای روحانی!‏چرا بی مقدمه و نزدیک انتخابات مقاومت مردم جواب می‌دهد و به قول شما تحریم‌ها شکسته شده و به صورت همزمان قیمت دلار روند نزولی پیدا میکند؟! ‏ما جواب را می‌دانیم! ولی شما درباره مخاطبتان چه فکری می‌کنید؟! ‏این حربه ها قدیمی و آشناست‬…»

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر نیز اظهار کرد:« آقای روحانی‬ گفتند تحریم شکسته شده است.‏ یادمان هست که قبلاً گفتند دیوار تحریم ترک برداشته است.‏خدمت مردم ایران عرض می‌کن در بهترین حالت همان برجامی را داریم که دولت روحانی دستاوردش را تقریباً صفر عنوان کرده بود. ‏با مردم صادق باشیم.»

مالک شریعتی نماینده تهران خاطرنشان کرد:« درحالی که مذاکرات وین با پافشاری اخیر آمریکا بر تقدم تعیین تکلیف اقدامات هسته ای ایران، یک گام به عقب برداشته، خبرسازی دستپاچه (تحریم شکسته شد/بزودی شکسته می‌شود!) توسط دولت، پیش از جلسه پیش روی “شعام” هدفی جز فضاسازی و ایجاد فشار بر تصمیمات “سیاستگذار” از سوی “مجری” ندارد.»
علی حدادی نماینده ساوجبلاغ هم گفت:« روحانی : تحریم شکسته شده است، مردم دارند ثمره صبر و استقامت خود را در وین می‌بینند.
واقعیت این است که مردم به امید رفتن شما و پایان دوران بی‌تدبیری صبر و استقامت پیشه کرده‌اند. وگرنه از وین و لوزان و ژنو آبی برای مردم گرم نشده است!»

تعدادی دیگر از نمایندگان نیز شروط رهبری درباره مذکرات را یادآور شدند؛ اردشیر مطهری نماینده گرمسار در این باره گفت:« لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی آن، دستور صریح رهبری و مصوبه مجلس است. تعلیق موقت تحریم ها یا بازگشت ایران به تعهدات بدون لغو کامل تحریم ها که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات دنبال می‌شود، هم غیر قانونی است و پیگرد دارد و هم تله ایست که دوباره منافع مردم و کشور را ضایع خواهد کرد.»

مصطفی میرسلیم نماینده تهران نیز اظهار کرد:«آمریکا تا خوی استکباری خود را رها نکرده قابل اعتماد نیست، از خدعه های آمریکا باید خود را بر حذر داریم. مستکبران گور خود را می کنند، ترس و نگرانی از بدعهدی آنها و دلخوش کردن به موافقت‌شان، بی مورد است.»