نشست وحدت بخش سیستانی و ترکمن در دفتر امام جمعه از برکات نظام و ماه رمضان بود دبیر مجمع فرهیختگان سیستانی گلستان :

نشست وحدت بخش سیستانی و ترکمن در دفتر امام جمعه از برکات نظام و ماه رمضان بود

دبیر مجمع فرهیختگان سیستانی گلستان گفت: جلسه دفتر آیت الله نورمفیدی بین بزرگان سیستانی و ترکمن از برکات رمضان و نظام بود.

به گزارش صحرانیوز  ؛ رسول گرگیج دبیر مجمع جمعی از معتمدین وتحصیلکرده های سیستانی گلستان صبح امروز در گفت و گو با گلستان ما اظهار کرد : بعد از حوادث پیش آمده در سد گلستان از مسولین دستگاه قضایی و دادگستری ؛ امنیتی ؛ انتطامی ؛ سپاه پاسداران واجرایی استان تشکر می کنم.

وی تصریح کرد : همچنین از بزرگان وعلمای ترکمن و بزرگان و معتمدین  و تحصیلکرده های سیستانی ؛ دست اندرکاران رسانه و فضای مجازی ؛ تشکل های مردم نهاد نیز تشکر می کنم که اجازه ندادند این موضوع به یک بحران تبدیل شود.

گرگیج اضافه کرد: اقدامات عاجل و حق مدارانه دستگاه قضایی استان و درایت و تیزبینی دستگاه های امنیتی و انتظامی و سپاه پاسداران وتلاش مسولین اجرایی استان بویژه استاندار گلستان در همان ساعات اولیه موضوع را مهار نمود .

وی تاکید کرد : در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان نیز حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده معزز ولی فقیه نیز مثل همیشه منادی وحدت شدند و با ترکیبی برابر از طرفین و در مکان متعلق به نظام اسلامی با بیان شیوا و یادآوری دستورات اسلامی و اخلاقی وهمزیستی مسالمت آمیز چندین دهه ای کنار هم؛  چنان قوامی به این خاتمه ومهار دادند که اگر چه موضوع تمام شده بود ولی با ورود ایشان بار معنایی مسئله خیلی تغییر کرد و به دنیا نشان داد که نظام اسلامی از نعمت وحدت و امنیت خود به سادگی نمی گذرد.

دبیر مجمع فرهیختگان سیستانی گلستان  خاطرنشان کرد : حضور مدیرکل محترم و باصلابت اطلاعات استان نیز در این جلسه دارای مفاهیم ویژه بود .

گرگیج یادآور شد : در یک کلام نعمت برادری ودوستی وهمزیستی وهمجواری مشفقانه نه تنها استمرار دارد بلکه یک تجدید میثاق هم بین دوقوم بزرگ سیستانی وترکمن که اکثریت جمعیت استان را تشکیل می دهند نیز صورت گرفت .

وی گفت : بعنوان نماینده وسخنگوی جمع کثیری از معتمدین وتحصیلکرده های سیستانی فقط می گویم سپاس از همگی ، خداقوت .