میزان بار بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس و آق قلا کاهش یافت معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

میزان بار بستری بیماران کرونایی در گنبدکاووس و آق قلا کاهش یافت

عارف نیا گفت: شرایط بار بستری بیماران کرونایی در شهرستان های گنبدکاووس و آق قلا نسبت به گذشته امیدوار کننده است.

به گزارش صحرانیوز ، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز (یکشنبه ۵ مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: متوسط بستری بیماران در استان گلستان از خرداد که  ۲۱۷ نفر بود به حدود  ۷۰۰ نفر رسیده است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری می شوند و گاهی میزان بستری ما در استان به عدد بیش از ۱۵۷ نفر نیز رسید.

عارف نیا خاطرنشان کرد: انتظار داریم که جهت پاسداشت پزشکان و  فعالان حوزه سلامت شرایط کسورات بیمه ای برای زمان بحران در نظر گرفته شود و دستورات دانشگاه علوم پزشکی ملاک پرداخت سازمان های بیمه گر باشد.

وی به شرایط بیمارستان های استان گلستان اشاره کرد و افزود:  در سه هفته اخیر در کلاله روند ثابتی را شاهد هستیم  و متوسط بار بستری در این شهرستان ۵۰ بیمار است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  یادآور شد: میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا در شهرستان مینودشت از  ۶۴ بیمار به ۵۰ بیمار کاهش یافته است.

عارف نیا افزود: در برخی بیمارستان های گنبدکاووس شرایط میزان بستری بیماران بهتر شده و تقریباً بار بستری بیماران در مراکز درمانی این شهرستان ۳۰ تا ۴۰ نفر است.

وی بابیان اینکه در بیمارستان آزادشهر در دو هفته اخیر تقریبا ۱۰ بیمار به طور متوسط بستری بودند، افزود: در شهرستان علی آبادکتول نیز در سه هفته اخیر ۴۰ تا ۴۵ بیمار به صورت متوسط بستری هستند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا در گرگان به ۲۴۹ نفر رسیده است، تاکید کرد: بار بستری و ترخیص بیماران در بیمارستان  ۵ آذر گرگان ثابت است و تقریباً رزوانه ۸۰ تا ۹۰ بیمار در این مرکز درمانی نگهداری می شوند.

عارف نیا با بیان اینکه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی نیز بار بستری بیمار از ۹۵ نفر به ۸۰ نفر در روز رسیده است، افزود: انتظار داریم با توجه به میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا نماز عید قربان در مساجد و مصلی ها تعطیل شود.

وی افزود: بار بستری بیماران در شهرستان کردکوی نیز افزایشی بود و در حال حاضر ۵۰ بیمار  کرونایی در بیمارستان امیرالمؤمنین(علیه السلام) کردکوی بستری هستند.