مسائل حزبی و جناحی در بررسی صلاحیت ها تاثیر نگذارد توصیه امام جمعه گرگان به عوامل انتخابات؛

مسائل حزبی و جناحی در بررسی صلاحیت ها تاثیر نگذارد

 امام جمعه گرگان گفت: اگر فردی مشکل داشت باید رد صلاحیت شود اما نباید مسائل حزبی و جناحی را در بررسی صلاحیت ها دخالت داد.

به گزارش صحرانیوز، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، درباره انتخابات پیش رو اظهار کرد: با توجه به ایام ثبت نام داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری انتخابات سالم، با امنیت و مشارکت حداکثری از سوی دولت و مردم مورد انتظار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خواستار فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد و بیان کرد: مهمترین صلاح انقلاب برای مقابله با دشمن حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه انتخاب افراد توانمند و انقلابی از سوی مردم باید اولویت باشد، توان قانونگذاری و ایجاد ریل برای توسعه کشور توسط قانون را یکی از وظایف نمایندگان برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان باید علاوه بر سلامت اجتماعی و اقتصادی، قدرت درک شرایط فعلی کشور را داشته باشند.

وی خطاب به عوامل ناظر بر انتخابات، به آنها توصیه کرد دایره انتخاب افراد را تنگ نکنند.

امام جمعه گرگان درباره رصد صلاحیت افراد گفت: اگر فردی مشکل داشت باید رد صلاحیت شود اما نباید مسائل حزبی و جناحی را در رد صلاحیت ها دخالت داد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه خطبه ها، به مسائل خاورمیانه پرداخت و گفت: یکی از توطئه های دشمن در منطقه، طرح «بی دولت سازی» است و دنبال این هستند که طرح را در کشورهایی مثل لبنان، عراق و سوریه اجرا کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا، صهیونست و عربستان در این طرح دخالت دارند و هزینه های بسیاری هم در این رابطه صرف کرده اند، استعفاهای دولت های منطقه مانند لبنان را از مصادیق این طرح دانست.

امام جمعه گرگان یکی از آثار نبود دولت را رواج هرج و مرج عنوان کرد و افزود: متاسفانه شاهدیم برخی در ایران به دنبال اجرای این طرح هستند.

وی با انتقاد از نمایندگانی که استعفای رئیس جمهور در کشور را مطره کرده اند، گفت: خوش بختانه رهبر معظم انقلاب هوشمندانه، به شدت با این مسأله برخورد کردند و فرمودند کسانی که به دنبال برکناری دولت هستند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به نمایندگان مجلس گفت که حذف دولت یعنی تقویت دشمن و نباید افرادی که دم از دفاع از انقلاب می زنند کشور را به این سمت هدایت کنند.

وی در پایان خطبه های پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی و همچنین فرا رسیدن سال‌روز ولادت حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت.