مراقبت‌های پزشکی موثرترین داروی غلبه بر کرونا معاون درمان وزیر بهداشت

مراقبت‌های پزشکی موثرترین داروی غلبه بر کرونا

افزایش آمار بیماران کرونایی بهبود یافته، با وجود افزایش آمار مبتلایان نشان از موفقیت کادر درمانی در مبارزه با کرونا دارد.

به گزارش صحرانیوز ؛ معاون درمان وزیر بهداشت در گرگان با بیان اینکه تعداد استان‌های درگیر کرونا در موج دوم شیوع این ویروس خیلی بیشتر از موج اول است، گفت: به همین نسبت آمار مراجعه بیماران سرپایی و بستری به مراکز درمانی نیز افزایش داشته است، اما آمار فوت شدگان به نسبت افزایش تعداد مبتلایان، افزایش نداشته است.
قاسم جان بابایی همچنین اعلام کرد: تمام دارو‌های استفاده شده برای بیماران کرونایی دارو‌هایی است که به طور معمول برای سایر بیماری‌های ویروسی استفاده می‌شود و تا این لحظه داروی اختصاصی برای این بیماری تولید نشده است.
وی تاکید کرد: خدمات تنفسی که در بیمارستان‌ها و توسط کادر درمانی به بیماران ارائه می‌شود به همراه استفاده از مایعات، آنتی بیوتیک‌های مناسب و مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، موثرترین راه کار غلبه بر این بیماری بوده است.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: طی ۵ ماه گذشته علی رغم افزایش آمار مبتلایان به کرونا، آمار بیماران بهبود یافته در کشور با استفاده از همین روش‌ها نیز افزایش داشته است که این نشان از دانش و تجربه کادر درمانی دارد.