مداحان از تریبونی که در اختیار دارند برای تقویت و حفظ وحدت استان استفاده کنند معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

مداحان از تریبونی که در اختیار دارند برای تقویت و حفظ وحدت استان استفاده کنند

مهاجر به اهمیت مسئله وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در استان گلستان اشاره کرد و خطاب به مداحان گفت: از تریبونی که در اختیار دارید در جهت تقویت و حفظ وحدت استفاده کنید.

به گزارش صحرانیوز ، «سیدعلی مهاجر» امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر) در نشست جمعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که با حضور فرماندار گرگان و مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت گلستان برگزار شد، اظهارکرد: قرارگیری در جایگاه ستایشگری اهل بیت (ع) یک فرصت مغتنم برای ادای تکلیف است. اساساً افراد در هر جایگاهی که قرار دارند باید از آن به عنوان فرصتی برای ادای تکلیف بهره بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه مجالس اهل بیت (ع) مجالس وعظ و پند است، خاطرنشان کرد: در کناز تعمیق افکار دینی و موضوعاتی مانند معادشناسی، می‌توان از این جلسه‌ها برای بیان اقتضائات روز جامعه نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب جهاد تبیین، گفت: یکی از مخاطبان این دستور رهبر انقلاب، مداحان هستند که باید در مجالسی که حضور پیدا می‌کنند به بیان شرایط کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

مهاجر با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران به‌ راه انداخته است، افزود: دشمن به دنبال گرفتن هویت از جامعه مسلمانِ ایرانی است و جامعه‌ای که هویت خود را از دست بدهد به راحتی دچار استحاله خواهد شد.

وی به اهمیت مسئله وحدت و تقریب در استان گلستان اشاره کرد و خطاب به مداحان گفت: از تریبونی که در اختیار دارید در جهت تقویت و حفظ وحدت استفاده کنید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان عنوان کرد: جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه جزو موضوعات مهمی است که لازم است همه ما نسبت به آن اهتمام داشته باشیم. ما در کشور با دو تفکر مواجه هستیم، تفکری که معتقد است «ما می‌توانیم» و موشک نقطه‌زن ساخته و تفکری که می‌گوید حتی مدیران را هم باید از خارج بیاوریم. کسانی که از نمی‌توانیم و نمی‌شود، سخن می‌گویند سبب ناامیدی جامعه می‌شوند.

فرماندار گرگان نیز در این نشست با تبریک دهه امامت و ولایت به تفسیر آیه ۵۵ سوره مائده اشاره کرد و گفت: در این آیه «انّما» کلمه‌ای خاص است که جز برای خدا، رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) به کار نرفته است.

«عیسی پایین‌محلی» به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: در حجه‌الوداع خداوند به پیامبر (ص) دستور داد رسالتش را کامل کند. برای همین جمعیتی که رفته بودند بازگشتند و دیگران نیز از راه رسیدند تا پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان وصیّ و جانشین خود معرفی کرد. همه از خویشاوندی و محبت بین رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) مطلع بودند بنابراین هدف پیامبر عظیم‌الشان اسلام از اجتماع مردم هدفی جز معرفی جانشین خود نبوده است.

وی ترویج و تبیین ولایت حضرت علی (ع) را بزرگترین معروف برشمرد و افزود: مداحان اهل بیت (ع) ظرفیت بزرگ و مهمی را برای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) در اختیار دارند که باید از آن در مسیر درست بهره بگیرند.