شروع زمستان گنبدی‌ها با دمای ۳۰ درجه!

شروع زمستان گنبدی‌ها با دمای ۳۰ درجه!

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز چهارشنبه چهارم دی‌ماه بیشینه دمای هوا در گنبدکاووس در سرق استان گلستان به ۳۰ درجه برسد.

به گزارش صحرانیوز ؛محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز گذشته با توجه به حاکمیت جریانات جنوبی در اغلب مناطق گلستان، هم استانی‌ها روز گرمی را پشت سر گذاشتند به‌طوری‌که بیشینه دما در گنبدکاووس به ۲۹ درجه رسید.

وی افزود: صبح امروز کمینه دما در مناطق شرقی استان بیش از ۱۰ درجه و در مناطق غربی استان حتی به زیر صفر درجه هم رسید به‌طوری‌که انبارالوم با یک درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان تصریح کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی کماکان منطقه ما تا فردا بعدازظهر تحت تأثیر جریانات جنوبی قرار دارد و روز گرمی را خصوصاً برای مناطق شرقی استان انتظار داریم.

رحمان‌نیا گفت: انتظار داریم امروز در گرم‌ترین ساعت روز دمای هوا در گنبدکاووس به ۳۰ درجه برسد. بیشینه دما در گرگان مرکز استان هم به ۲۵ درجه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از فردا بعدازظهر با تضعیف جریانات جنوبی و نفوذ هوای خنک و مرطوب از عرض‌های بالاتر، شاهد کاهش دما و وزش باد خواهیم بود. در روز جمعه هوای صاف با هوای نسبتاً مرطوب را خواهیم داشت که در برخی ساعات به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای، با افزایش ابر همراه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان بیان کرد: از اواخر وقت جمعه و بامداد شنبه، به‌تدریج منطقه ما تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن کاهش محسوس دما، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و پدیده مه است.