سد آقدکش برای اتمام کار به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سد آقدکش برای اتمام کار به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار گلستان با بیان اینکه سد اقدکش در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این سد برای اتمام کار به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تلاش می‌کنیم در سال آینده بخشی از این اعتبار تأمین شود.

به گزارش صحرانیوز به نثل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس، عصر امروز شنبه ۱۱ بهمن در بازدید از سد در حال ساخت آقدکش در شمال شرق شهرستان آق قلا، گفت: سد آقدکش که سال ۸۷ مطالعات آن انجام شد، از سال ۹۱ آغاز به کار کرد اما اعتباری نداشت؛ خوشبختانه در دو سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شد و اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: بر اساس مطالعات، از تمامی رودهای منشعب از گرگانرود حدود ۸۰۰ متر مکعب آب سرازیر می‌شود که ۴۰۰ متر مکعب آن قبل از رسیدن به سد آقدکش یا منحرف می شوند و یا در سدهای دیگر جمع آوری می شود و سد آقدکش در صورت تکمیل می تواند ۴۰۰ متر مکعب باقیمانده را جمع آوری و توزیع نماید.
دکتر حق شناس با اشاره به پروژه‌های بسیار مهم شرکت آب منطقه ای گلستان، تصریح کرد: مهمترین پروژه در بخش آب استان سد نرماب است که امیدواریم سال آینده به اتمام برسد.
به گفته استاندار گلستان، دومین اقدام مهم در راستای سیل و توجه به اراضی کشاورزی که توسط این شرکت در حال انجام است، ۴۲ هزار هکتار زهکشی می باشد که امیدواریم ۵۰ درصد آن تا پایان دولت به اتمام برسد.