رشد ۲۴.۳۴ درصدی تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت / دلتا هنوز از نفس نیفتاده

رشد ۲۴.۳۴ درصدی تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت / دلتا هنوز از نفس نیفتاده

رشد بیش ۲۴ درصدی تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد هنوز “دلتا” از نفس نیافتاده و درصورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها یکباره بحرانی تازه در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

به‌گزارش صحرانیوز ؛ درحالی که از اواسط هفته گذشته روند نزولی همه‌گیری کرونا در پیک پنجم با ویروس جهش یافته دلتا ادامه داشت که تغییر جهت آمارها بخصوص در تعداد نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته نشان داد دلتا هنوز از نفس نیافتاده و درصورت بی‌توجهی امکان ایجاد بحران دوباره وجود دارد.

کارشناسان با اشاره به تغییر روند همه‌گیری در روز گذشته تاکید می‌کنند همانطور که قبلاً پیش‌بینی شده بود روند نزولی کرونا شکننده است و نباید با توجه به کاهش تعداد بیماران دچار اشتباه محاسباتی شد، به همین دلیل که آمارهای روز گذشته نشان می‌دهد رشد۲۴٫۳۴ درصدی نرخ ابتلا و ۱۰درصدی موارد فوتی می‌تواند نهایتاً منجر به جهش دوباره آمارها با شیب تند باشد.

این گروه معتقدند نوسان روز گذشته این مهم را دوباره یادآوری کرد که دلتا همچنان چموش و سرکش است و از کوچک‌ترین فرصت و بی‌توجهی در جامعه می‌تواند به نفع خود استفاده کرده و موج تازه‌ای از بحران را به ایران تحمیل کند.

به گفته کارشناسان در شرایط فعلی که روند نزولی همه‌گیری در بسیاری از نقاط ایران ادامه دارد شعله‌های پراکنده و کوچک در گوشه و کنار ایران می‌تواند زمینه شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر دلتا در کشور و البته ایجاد موج ششم باشد، آنهم در شرایطی که فصل پاییز نزدیک بوده و سرمای هوا می‌تواند مشکلات بیشتری را در سراسر ایران به همراه داشته باشد.

در این زمینه قدرت سرایت ویروس دلتا و البته بی‌توجهی بخش عمده‌ای از جامعه به پروتکل‌های بهداشتی اتفاقی است که نهایتا باید از همین امروز برای آن برنامه‌ریزی داشته و تلاش کنیم درصورت بروز و آغاز موج ششم کرونا مثل پیک گذشته غافلگیر نشویم؛ هرچند افزایش سرعت واکسیناسیون در این زمینه کمک شایانی در پیک بعدی خواهد داشت و بدون تردید تعداد موارد فوتی کاهش چشمگیری را تجربه می‌کند.