دوران بزن دررو پایان یافت/ آمریکا منتظر پاسخ سخت ایران باشد/حاج قاسم خار چشم آمریکا ‌شده بود ائمه جمعه استان گلستان:

دوران بزن دررو پایان یافت/ آمریکا منتظر پاسخ سخت ایران باشد/حاج قاسم خار چشم آمریکا ‌شده بود

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: با شهادت سرلشکر سلیمانی مقاومت تمام نخواهد شد و شروعی جدید و قوی‌تر شکل خواهد گرفت و نه تنها بساط آمریکایی‌ها که بساط تمامی گردن‌کلفت‌ها و سلطه‌طلبان از جهان برچیده خواهد شد.

به گزارش صحرانیوز ، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و محکوم کردن این جنایت تروریست‌های آمریکایی اظهارداشت: شهید سردار سلیمانی، مالک اشتر انقلاب اسلامی بود و قلبی سلیم داشت که جز عشق به خداوند هیچ تعلقی در وجود این مردم عظیم وجود نداشت. امیدوارم خدای متعال این شهید بزرگوار را با شهدای صدر اسلام و سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش محشور کند.

وی افزود: مردم باید بدانند که انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون و تا انتها چه شخصیت‌هایی را در خود پرورش داده و این شخصیت‌های بزرگ در راه این کشور، ملت و آرمان‌های بزرگ انقلاب به شهادت رسیدند.

امام جمعه گرگان بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی بدون هیچ ادعایی به میدان آمد و تمام خطرها را به جان خرید و تفکر امام راحل را در منطقه منسجم کرد.

وی گفت: سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی از یک خانواده ضعیف بود اما ایمانی بسیار قوی، استقامتی ستودنی و خلوص نیت بالا داشت؛ وی شخصاً در تمام میدان‌های خطر حضور داشت و اینطور نبود که در خارج از میدان جنگ فرماندهی کند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: تربیت عده‌ای جوان برای میدان مقاومت در مقابل آمریکا کار سختی است، آمریکا در منطقه به دنبال سازش بود اما تفکر مقاومت در مقابل این سیاست ایستاد و افسری که به میدان آمد سردار حاج قاسم سلیمانی بود و به همیل دلیل بود که آمریکایی‌ها از این شخصیت بزرگ وحشت داشتند.

وی گفت: در منطقه از نظامیان برخی کشورها ناتو درست کردند اما هیچ‌گاه ناتو قادر به ایفای نقش در منطقه نشد اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را در منطقه تشکیل داد و این جبهه به خار چشم آمریکا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از دست دادن چنین شخصیت بزرگی تلخ است همانطور که حضرت امیرالمؤمنین(ع) بعد از شهادت مالک اشتر ابراز تأسف کرد ما نیز اعلام می‌کنیم مصیبت شهادت حاج قاسم سلیمانی تلخ است اما آمریکایی‌ها بدانند عاقبتی تلخ‌تر از شهادت سردار سلیمانی در انتظار آنها است و باید منتظر باشند که پس از شهادت سردار سلیمانی چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

وی ادامه داد: نه فقط خانواده سردار سلیمانی بلکه تمام جبهه‌های مقاومت در سراسر منطقه خونخواه این شهید بزرگوار خواهند بود و شهادت سردار سلیمانی خواب خوش را از آمریکایی‌ها می‌گیرد. ترامپ پس از انجام چنین خلافی ادعا کرده که شهادت حاج قاسم را رقم زده تا مانع کشتار آمریکایی‌ها شود اما آمریکایی‌هایی گفتند این اتفاق نه تنها از کشتار نیروهای آمریکا جلوگیری نمی‌کند بلکه مسأله را حادتر خواهد کرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ما همیشه دعاگوی سردار سلیمانی بودیم و قطعاً هم خودش و هم خداوند خواستار شهادت بودند و سرانجامی جز شهادت در انتظار چنین شخصیت بزرگی که همه چیز را در راه خداوند صرف کرده، نیست.

وی تصریح کرد: با شهادت سرلشکر سلیمانی مقاومت تمام نخواهد شد و شروعی جدید و قوی‌تر شکل خواهد گرفت و نه تنها بساط آمریکایی‌ها که بساط تمامی گردن‌کلفت‌ها و سلطه‌طلبان از جهان برچیده خواهد شد. باید قلدرهایی مانند آمریکا از جهان محو شوند، تا زمانی که این قلدرها در جهان باشند دنیا آباد نخواهد شد.

 آمریکا منتظر پاسخ سخت ایران باشد

حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کلاله با بیان اینکه خوشا به حال آنانی که به خوبی بار سفر بستند و عاشقانه به دنیای باقی سفر کردند؛ گفت: شهادت، افتخاری است که خداوند نصیب هر کسی نمی کند.

وی افزود: آمریکایی ها و دشمنان بدانند که سردار قاسم سلیمانی صدها نفر مثل خود را تربیت کرده است و این راه با وجود صدها سردار سلیمانی دیگر، ادامه خواهد یافت.

امام جمعه کلاله سردار رشید اسلام را سرداری فروتن و متواضع خطاب کرد و گفت: قاسم سلیمانی مشتاق شهادت بود و به این آرزوی خود رسید.

وی به نیروهای امریکا هشدار داد و گفت:همه نیروهای مسلح و مردم ایران در انتظار اوامر رهبر فرزانه هستند تا بساط شما را از منطقه برچینند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، سردار محبوب قلبهای مردم در منطقه بود؛ گفت:آمریکا بداند که دوران بزن دررو پایان یافته است و آمریکا منتظر پاسخ سخت ایران باشد.

شهادت پاداش سال‌ها تلاش بی‌وقفه و مجاهدت سردار شهید قاسم سلیمانی بود

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سلیمانی فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

وی با قرائت آیه ۲۳ سوره احزاب گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی ازجمله مردان الهی بود که در این آیه بدان‌ها اشاره‌شده است. شهادت سردار رشید اسلام، مالک اشتر ولایت، عمار زمان و ذوالفقار رهبر مقام معظم انقلاب و شهدای همراه او را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت شریف ایشان، ملت بزرگ ولایی و انقلابی ایران اسلامی و نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران و خانواده شهدا جانبازان و آزادگان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و اقدام جنایت‌کارانه آمریکا را محکوم می‌کنیم.

خطیب جمعه گالیکش افزود: سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی عمر شریفشان را درراه دفاع از اسلام و مسلمین و جهان اسلام و مستضعفان و پابرهنگان سپری کردند.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی سرداری بزرگ و پرافتخار اسلام سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت درراه خدا داشت و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکت حضرت امام (ره) بود. او همه عمر خود را به جهاد درراه خدا گذرانید؛ شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه الهی راه و کار او بسته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران پلیدی که دست خود را در خون پاک سردار سلیمانی و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند است.

به گفته امام‌جمعه گالیکش؛ سردار سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دل‌بستگان مقاومت خونخواه او هستند و همه دوستان و دشمنان بدانند خط جهاد و مقاومت باانگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروی قطعی در انتظار مجاهدان و مبارزان این راه مبارک است.

خطیب جمعه گالیکش گفت: فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است اما ادامه مبارزه و دست یافتند به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان فکر نکنند با شهادت سردار سلیمانی راه تمام‌شده است گفت: همه این ملت، جوانان، بسیجیان، نیروهای مسلح و … سلیمانی‌های بعدی هستند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: همان‌طور که خون مقدس شهدا در سرزمین کربلا به زمین ریخت و اسلام را زنده کرد، خون مقدس شهید سلیمانی هم باعث وحدت جهان اسلام و پیروزی‌های بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد و به‌زودی پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ما را خواهند گرفت و همه آن‌ها را قلع‌وقمع می‌کنیم و به جهنم می‌فرستیم.

وی با اشاره به اینکه سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه مصادف است با دستور رضاخان ملعون برای کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ گفت: اگر نگاهی بیندازیم به تاریخ ایران، بدترین زمان ایران، زمان پدر و پسر رژیم پهلوی بوده است که صددرصدی کشور را به اجانب و بیگانگان وابسته کردند و حجاب را از سر زنان ما گرفتند.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: جای بسی تأسف است که در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان تفکر سلطنت‌طلبی مطرح شود مدیری بخواهد روز ۲۰ شهریورماه روز که اسم استرآباد توسط رضاخان به گرگان تغییر یافت به‌عنوان روز گرگان انتخاب شود؛ درحالی‌که قیام ۵ آذر گرگان بهترین روز برای انتخاب این روز است.

سردار سلیمانی، مرد مبارز انقلابی بود

حاج آخوند پهلوانزاده امام جمعه اهل سنت روستای قرناوه علیاء مراوه تپه در خطبه های نماز جمعه ضمن محکوم کردن شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران توسط آمریکایی های تروریست، گفت: سردار سلیمانی مرد مبارز انقلابی و اسلامی با نثار جان خویش در برابر کفر و ظلم به درجه شهادت نائل شدند.

امام جمعه روستای قرناوه علیاء با عرض تسلیت به تمامی مردم ایران و رهبر انقلاب در خصوص شهادت سردار سلیمانی، به بیان خصایص جهاد فی سبیل الله پرداختند و از خداوند منان خواست شهید سلیمانی را با سید الشهدا حضرت حمزه ، محشورشان کند و برای خانواده ایشان صبر و استقامت مسئلت کرد.

خون سردار سلیمانی باید باعث بیداری ما شود

حجت الاسلام محمد شیخی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی اظهار کرد: آمریکا و ایادی آن با این اقدام بزدلانه و تروریستی مرتکب حماقتی بزرگ شدند که این نشانگر احمق بودن دشمن است.

وی با عنوان اینکه دشمن خیال کرد اگر سردار شهید حاج سلیمانی را از ملت ایران بگیرد به هدفهای شوم خود خواهد رسید، افزود: آمریکایی ها فکر می کنند که با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی به پیروزی رسیده اند بلکه آمریکا و مزدورانشان در منطقه بدانند شهادت آرزو و سعادت برای ملت ماست و بر این خیال باطل نباشند که توانسته اند به ملت ایران ضربه بزنند.

امام جمعه شهرستان کردکوی با اذعان بر اینکه شهادت آرزوی مجاهدان مخلص است، گفت: با شهادت سردار سلیمانی می خواهند جبهه مقاومت را بشکنند و تضعیف کنند.

شیخی با بیان اینکه سردار سلیمانی زندگی خود را وقف راه خدا کرد؛ مردن در رختخواب برای کسی که اینگونه خود را وقف در راه خدا می کند، بسیار کوچک و ناچیز است لذا سزاوار شهادت در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان بدانند شعله مقاومت با شهادت سردارانش کم فروغ نمی شود، بیان کرد: اسلام ناب با خون شهدا پرفروغ تر می شود و هر چه پرفروغ تر شود سردار سلیمانی های بیشتری تحویل جبهه مقاومت خواهد شد.

امام جمعه شهرستان کردکوی با عنوان اینکه خون سردار سلیمانی باید باعث بیداری ما شود، گفت: کسی که چان خود را هدیه کرد تا ناموس ما در امان باشد.

شیخی با بیان اینکه زمانی طاغوت درصدد بود تا حجاب از سر زنان و دختران ما بکشد که رضا خان ملعون با زور حجاب از سر زنان و دختران ما می کشید، متذکر شد:  مسئولین فرهنگی و تبلیغی مراقبت کنند امروز دشمنان از راه های مختلف حجاب از سر زنان و دختران ما نکشند.

وی با سهل انگاری های خودمان حجاب از سر زنان و دختران خود نکشیم، گفت: دشمن از راه های مختلف درصدد زدودن عفاف از جامعه است.

امام جمعه شهرستان کردکوی متذکر شد: کشوری که به سمت ولنگاری و بی هویتی پیش رود دشمن از آن راه وارد شده و به مملکت ما ضربه می زند.