«دفاع‌مقدس» رویدادی که منشاء رشد و بالندگی ایران و از افتخارات بزرگ ما است سرلشکر محسن رضایی

«دفاع‌مقدس» رویدادی که منشاء رشد و بالندگی ایران و از افتخارات بزرگ ما است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت:اگر ایران توانست بعد از سال‌ها تمام قد روی پای خود بایستد و اگر امروز هر کشوری غلطی بکند ولو اینکه آمریکای قداره بند باشد، سیلی محکمی از ملت ایران می‌خورد، ثمره دفاع‌مقدس است٬ رویدادی که منشاء رشد و بالندگی ایران٬ مردم٬ جوانان و افتخارات بزرگ ما است.

به گزارش صحرانیوز ؛ سرلشکر پاسدار محسن رضایی امشب در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار حاج‌حسین همدانی با اشاره به نقش رزمندگان و فرماندهان همدانی در دوران دفاع‌مقدس اظهار داشت: روزی که وارد همدان شدم، گفتم می‌خواهیم از یک استان کوچک قیامی درست کنیم که این تردید ایجاد شده در جنگ را بشکند، یعنی می‌خواهم از همدان ۱۰ لشگر اعزام کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ماجرای شکل‌گیری ۱۰ لشگر در استان همدان که به ابتکار شهید صوفی محقق شد٬ بیان کرد: وقتی تصاویر رژه ۱۰ لشگر و حضور گسترده مردم همدان در تلویزیون پخش شد این سیل جمعیت سبب امیدواری مردم و ترس دشمنان شد.

سرلشکر رضایی با اشاره به شخصیت ممتاز شهید همدانی، وی را از جمله ثمرات ولایت دانست و گفت: من ایشان را از زمان عملیات فتح‌المبین می‌شناسم. زمانی که ما در حال آماده‌شدن برای اجرای این عملیات بزرگ در سال دوم جنگ بودیم.

وی فتح‌المبین را سومین عملیات موفق ایران در سال دوم جنگ برشمرد و بیان کرد: در سال اول جنگ، عراق بسیاری از مناطق را گرفته بود. در این زمان ارتش و سپاه زیر‌نظر بنی‌صدر می‌جنگیدند اما نمی‌توانستند کاری انجام دهند. در سال دوم جنگ بود که با بروز برخی اتفاقات خوب، توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم به همین دلیل این سال، سر آغاز پیروزی ملت ایران بود. ما در سال دوم جنگ به کمک فرماندهان حزب‌اللهی در ارتش و سپاه طرح‌های نو و بزرگ انجام داده و شهرها را یکی پس از دیگری آزاد کردیم.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه در جنگ بود که جوانان ما به فرماندهان بزرگی تبدیل شدند که یکی از آن‌ها شهید حسین همدانی است، گفت: وقتی در حال آماده‌شدن برای اجرای عملیات فتح‌المبین بودیم حاج‌احمد متوسلیان، شهید‌ همت، شهید همدانی و شهید شهبازی را به من معرفی کرده و بعد از آن نیز تیپ ۲۷ محمد رسوال‌الله(ص) را در دو کوهه تشکیل دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در عملیات الی بیت‌المقدس به شهید همدانی گفتم باید تیپ انصارالحسین(ع) را در همدان تشکیل دهید، افزود: بعد از انجام عملیات‌های مختلف متوجه شدیم شهید همدانی ظرفیت بیشتری دارد به همین دلیل او را برای تشکیل سپاه قدس به گیلان اعزام کردیم.

وی عنوان کرد: شهید همدانی علاوه بر همدان و گیلان، در کرمانشاه و بعد از دفاع‌مقدس نیز در تهران و بر لشکر محمد رسول‌الله‌(ص) نیز فرماندهی کرد. شهید همدانی شاید تنها فرماندهی است که در چهار استان بر چهار لشکر فرماندهی کرده و بعد از ایشان نیز سردار مرتضی قربانی قرار دارد که بر سه لشکر در سه استان فرماندهی کرده است.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه شهید همدانی در اواخر عمر خود نیز مانند شهید سلیمانی بی‌تاب بود و می‌خواست به رفقای شهیدش بپیوندد، اظهار داشت: ایشان در سال‌های آخر عمر خود وارد عرصه دفاع از حرم شده و پس از شهید سلیمانی تبدیل به شخص دوم جبهه مقاومت شد. افرادی مانند شهید سلیمانی٬ شهید مهدی باکری‌٬ شهید خرازی٬ حاج‌احمد متوسلیان و شهید همت نیز سرگذشتی مانند شهید همدانی دارند و باقی رزمندگان نیز افرادی هستند که در دریای عظم دفاع مقدس ساخته شدند.

وی دلیل توانمندی کشور را وجود چنین افراد دانست و تاکید کرد: اگر ایران توانست بعد از سال‌ها تمام قد روی پای خود بایستد و اگر امروز هر کشوری غلطی بکند ولو اینکه آمریکای قداره بند باشد، سیلی محکمی از ملت ایران می‌خورد، ثمره دفاع‌مقدس است٬ رویدادی که منشاء رشد و بالندگی ایران٬ مردم٬ جوانان و افتخارات بزرگ ما است.

‌دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چرا نباید دست به دست هم داده و کشور را نسازیم٬ عنوان کرد: در جنگ تحمیلی؛ همت٬ متوسلیان٬ شهبازی و همدانی با وجود اینکه از چهار شهر مختلف بودند، اما برادرانه در کنار هم قرار گرفته و جنگیدند.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت را باید در وصیت‌نامه شهید سلیمانی و شهید همدانی دید، اظهار داشت: برای با‌هم‌بودن باید ببینیم تکلیف‌مان چیست؟، همانگونه که در دفاع‌مقدس و در جبهه به‌دنبال تکلیف بودیم٬ تکلیفی که همراه با عقلانیت و تدبیر بود.​​​​​​ برادری و وحدت شعبه‌ای از ولایت است پس اگر به دین خدا عمل کنیم و گوش به فرمان ولی‌فقیه باشیم، چیزی نمی‌تواند ما را شکست دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید همدانی مولود یک تفکر٬ اندیشه و اعتقادی است که سبب شد از همان ابتدا وارد مسیر ولایت شده و تا انتها نیز دراین مسیر دچار تزلزل نشود تا اینکه به سعادت رسید.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه در زمان حیات شهید همدانی از وی خواستم تا در عرصه  ثبت و نشر تجارب جنگ٬  فرماندهان و شهدا فعالیت کند٬ اظهار داشت: وی این پیشنهاد را پذیرفت و مدتی نیز به این کار مشغول بود اما بعد از مدتی دیدم او بی‌تاب است و آرام و قرار ندارد. وقتی به شهید همدانی گفتم کاری که انجام می‌دهیم بسیار مهم و بارزش است، گفت: “من دلتنگم برادران شهیدم هستم وقتی یاد آن‌ها می‌افتم آرامش از من سلب می‌شود٬ در خانه  و بیرون هم آرامش ندارم دلم می‌خواهد به آن‌ها بپیوندم.”

وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی می‌توانست بعد از آن همه جهاد؛ مثل یک آدم عادی به‌دنبال زندگی رفته و راحت زندگی کند اما روح و تربیت او ثمره ولایت بود ولایتی که او را به جای دیگری وصل کرده و سبب شده بود این آرامش‌ها برای او ناآرامی باشد.