حضرت آیت الله قدمی در جوار حق آرام گرفت

حضرت آیت الله قدمی در جوار حق آرام گرفت

حضرت آیت الله قدمی حافظ کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه صبح امروز بعد از سالها مجاهدت دینی و دفاع از کیان اسلام به دیدار معبود شتافت .

به گزارش صحرانیوز ؛ حضرت آیت الله سید حبیب الله قدمی صبح روز سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ هجری همزمان با سحرگاه چهارمین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری بعد از سالها مجاهدت دینی و دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی ایران به دیدار حضرت معبود شتافت .

سید حبیب الله قدمی مشهور به عین الرسول در سال ۱۳۴۱ در استان گلستان شهرستان کردکوی متولد شد، دوران ابتدای و راهنمائی را در همان روستای النگ گذراند و برای گرفتن مدرک دیپلم  به هنرستان فنی و حرفه‌ای علی آباد کتول رفت ، هنگامی که پانزده سال داشت عضو رسمی سپاه پاسداران انقاـاب اسلـامی گردید و به مدت دو سال (سال‌هـای ۱۳۵۹ الی ۱۳۶۱) در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و با ۳۵ در صد جانبازی به جمع جانبازان سرافراز میهن اسلامی پیوست .

در سال ۱۳۶۲ برای فراگیری علوم حوزوی به شاهرود رفتند یک سال و نیمـ در مدرسه علمیه‌ی بازار شاهرود و سپس در جهت ادامه‌ی تحصیل به مشهد مهاجرت نمودند. از اساتید مقدمات و سطح ایشان می توان به حجج الاسلـام: میرعلی اکبری، حسینی، عباس نژاد، رادمرد، کاظمی، موسوی، آیات حجّت‌هـاشمی، مرتضوی و فقیه سبزواری و اساتید خارج: آیت الله فلسفی (ره) و آیت الله اشکوری (ره) و آیت الله اشرفی أیده الله تعالی نام برد.

سوابق تدریس

مدت تدریس وی از سال ۶۳ تا سال ۹۹ ، جامع المقدمات: حدود چهار دوره تدریس کتب صرف و تصریف و شرح تصریف عوامل و هدایه و صمدیه ، سیوطی: چهار دوره ، تهذیب: یک دوره ، مغنی باب اول: یک دوره ، مختصر المعانی: یک دوره ، معالمـ: سه دوره ، جلدین اصول الفقه: یک دوره ، رسائل: یک دوره ، مکاسب کتاب بیع: یک دوره ، مکاسب کتاب خیارات: دو دوره ، کفایتین: یک دوره ، خارج اصول: در حال تدریس ، فقه: در حال تدریس ، تجوید و وقف و ابتداء: چندین دوره ، تفسیر: ده سال

سوابق حفظ

حفظ الفیه: در سال ۶۳ و کسب جایزه از مدیر مدرسه امامـ محمد باقر (ع) ، حفظ قرآن مجید: حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات جانبازان و مسابقات بسیج کشور در سال ۷۵ ، حفظ نهج البلـاغه: حدود چهل خطبه از اول ، حفظ صحیفه سجادیه: ۳۲ دعا از اول

نوآوری و تألیف

وقف و ابتدای عملی: تألیف و چاپ کتاب وحید در وقف و ابتدا در سیصد صفحه و تألیف کتاب وقف و وصل عملی در پانصد صفحه (در دست چاپ) ، علمـ نحو: تألیف و چاپ کتاب عوامل و شرح عوامل گرگانی (چهار صد و پنجاه صفحه) ، قرآنی: الف: در حال تألیف کتاب گفتگو با قرآن (تفسیر آیات منتخب قرآن)

ب- چاپ کتاب روش حفظ قرآن.

فقه: در حال تألیف کتاب مصباح الجهاد (خارج فقه) و کتاب الخمس. ، اصول: در حال تألیف کتاب زاد الـاصول (یک دوره خارج اصول). ، رمان: تألیف و چاپ جلد یک کتاب شیطان در تسخیر جلـال در دویست و پنجاه صفحه و در حال تألیف جلد دوّمـ به نامـ پادشاهی.

سوابق تبلیغ

تبلیغات در ایامـ ماه رمضان و ماه محرمـ: هفت سال ، تبلیغات در طی سال: به مدت پنج سال در گرگان خیابان امامـ رضا (ع) مسجد امامـ رضا (ع)

فعالیتهای فرهنگی و اجرایی

قرآنی: بیان تفسیر در یکی از جلسات هفتگی در مشهد به مدت هفت سال و بیان تفسیر در مسجد امامـ رضا (ع) گرگان به مدت ۱۴ سال

سوابق اجرایی

مسؤول تبلیغات سپاه پاسدران علی آباد کتول و معاونت روابط عمومی در سال ۱۳۶۰ ، تأسیس و مدیریت مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریمـ گر گان از مهر ۸۱ تا کنون که همـ‌چنان در سال بیش از ۴۰۰ دانشجور قرآنی را در اختیار دارد. ، درج مقالـات علمی در جراید محلی و سایت اینترنتی در تبیین دیدگاه‌های اسلـامی و برخورد با منحرفان دینی

سوابق سیاسی و اجتماعی

دست گیری و بازداشت در مرداد سال ۵۷ در سن ۱۶ سالگی توسط عمال رژیمـ ستمـ شاهی ، شرکت در تظاهرات در گرگان، علی آباد، تهران ، عضویت افتخاری و نیمه فعال در ستاد و سپاه پاسداران بعد از پیروزی انقلـاب تا سال ۵۹ ،  عضویت رسمی در سپاه پاسداران از سال ۵۹ تا ۶۱ ، جانباز جنگ تحمیلی سی و پنج درصد ، جانباز نمونه کشوری در سال ۷۵ ، امامـ جماعت نمونه در استان گلستان در سال ۸۶ ،  فعالیت در تمامـ صحنه‌های حمایت از انقلـاب ،  فعالیت در رشتهای رزمی (کونگ فو و تکواندو) به مدت دو سال ،  عضو شورای مرکزی جامع قاریان قرآن مشهد به مدت دو سال ، تأسیس تنها مرکز قرآنی که در آن شیعه و سنی در کنار همـ مشغول فراگیری مفاهیمـ قرآن هستند (مرکزمدرس قرآن گرگان ، تأسیس و مدیرین مؤسسه گلستان قرآن.

روحش شاد و یادش گرامی باد