تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۳۵۱۳ نفر و فوت شدگان به ۱۰۷ نفر رسید/مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد

تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۳۵۱۳ نفر و فوت شدگان به ۱۰۷ نفر رسید/مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به  ۳۵۱۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۱۰۷ نفر رسیده است.

به گزارش صحرانیوز ؛کیانوش جهانپور در تازه‌ترین گزارش خود درباره شمار مبتلایان قطعی و جان‌باختگان ویروس کرونا در کشور گفت که از ظهر روز چهارشنبه، ۱۴ اسفند، تا ظهر روز پنج‌شنبه، ۱۵ اسفند، ۱۵ نفر دیگر بر اثر این بیماری جان باختند.

در همین فاصله زمانی، ۵۹۱ نفر دیگر نیز به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اضافه شده که در مجموع شمار قربانیان و مبتلایان در کشور را به ترتیب به ۱۰۷ و ۳۵۱۳ تن می‌رساند.

وی  شمار مبتلایان قطعی از ابتدا تا ظهر روز پنج‌شنبه در استان‌ها را بدین شرح اعلام کرد: تهران ۱۳۵۲ نفر، گیلان ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر، اصفهان ۲۳۸ نفر، مرکزی ۱۸۰ نفر، مازندران ۱۲۱ نفر و سمنان ۶۰ نفر.

شمار مبتلایان در سایر استان‌ها نیز بدین شرح است: گلستان ۳۷ نفر، آذربایجان شرقی ۶۵ نفر، اردبیل ۲۶ نفر، آذربایجان غربی ۱۰ نفر، همدان ۱۶ نفر، کردستان ۱۸ نفر، کرمانشاه ۲۲ نفر، ایلام ۱۱ نفر، لرستان ۳۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، فارس ۶۸ نفر، هرمزگان ۱۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۲ نفر، بوشهر ۳ نفر، زنجان ۱۵ نفر، قزوین ۱۱۱ نفر، البرز ۱۷۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۹ نفر، یزد ۷ نفر، کرمان ۱۸ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۹ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر و خراسان شمالی ۳ نفر.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، در حال حاضر همه استان‌های ایران، درگیر مقابله با کرونا هستند، حتی استان‌هایی که دو تا سه مورد ابتلا به این بیماری در آنها مشاهده شده است.

مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد.

وزیر بهداشت گفت: بر اساس مصوبه ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل خواهند بود.

به گفته دکتر سعید نمکی، زمان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هم به تعویق افتاد.

وی افزود: مردم تعطیلات را به عنوان یک فرصت برای مسافرت رفتن تلقی نکنند. این تعطیلی به معنی افزایش مسافرت نباشد و مردم در خانه بمانند.

او تاکید کرد: اگر در ورودی و خروجی شهرها به موارد مشکوک پی ببریم آن‌ها را ۱۴ روز در قرنطینه نگه می‌داریم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: با افراد مبتلایی که بیماری خود را کتمان می‌کنند برخورد می‌کنیم.