بی‌اخلاقی رسانه‌ای یک خبرنگار در گلستان

بی‌اخلاقی رسانه‌ای یک خبرنگار در گلستان

مسوول روابط عمومی شهرداری گرگان از بی‌اخلاقی رسانه‌ای یک خبرنگار و مدیر یک رسانه رسمی در استان گلستان خبر داد و گفت: تمامی اسناد این دروغ‌ها را برای روشن شدن افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

بی‌اخلاقی رسانه‌ای یک خبرنگار در گلستان

به گزارش صحرانیوز ، آرش فولادیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص ادعاهای منتشر شده مبنی بر تخلفات صورت گرفته در صدور مجوزهای نمایشگاه‌های سطح شهر گرگان که با مجوز شهرداری گرگان انجام شده اظهار کرد: متاسفانه برخی با بی‌اخلاقی و بدون تحقیق مطالبی را منتشر می‌کنند که بیشتر اعتبار خود آن افراد و رسانه زیر سوال می‌رود.

وی ادامه داد: در طول دوران فعالیتم در روابط عمومی شهرداری گرگان همیشه از نقدها و پیگیری خبرنگاران استقبال کرده و هیچگاه بنده حقیر و سایر مدیران شهرداری نگاه سوء به هیچ رسانه و خبرنگاری حتی در نگاه منتقد نداشته و نخواهیم داشت.

مسوول روابط عمومی شهرداری گرگان تصریح کرد: تاکنون هیچ فردی با عنوان خبرنگار آن رسانه‌ای که این موضوع را منتشر کرده با من یا هیچ یک از همکاران در شهرداری تماسی نداشته است.

تخلف مشخص رسانه‌ای خبرنگار در پیگیری گزارش

فولادیان در خصوص پاسخ روابط عمومی شورای اسلامی شهر گرگان به این فرد، بیان کرد: موضوع را از این همکارمان پیگیری کرده که متوجه شدیم متاسفانه مدیر دفتر یکی از خبرگزاری‌های رسمی در استان گلستان بدون آنکه خود را خبرنگار رسانه منتشر کننده این گزارش معرفی کند، تنها در خصوص چگونگی دریافت مجوز نمایشگاه مقابل پارک شهر سوال شخصی را پرسیده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این فرد این پاسخ را در قالب پیگری گزارش منتشر کرده که نهایت بی‌اخلاقی، تخلف مشخص رسانه‌ای و غیرحرفه‌ای بودن این فرد را نشان می‌دهد.

مسوول روابط عمومی شهرداری گرگان تصریح کرد: حتی اگر خبرنگاری به صورت تلفنی تماسی گرفته باشد و به هر دلیلی قادر به پاسخگویی نبوده باشم این دلیلی بر پاسخگو نبودن به رسانه نیست و اصل حرفه‌ای ایجاب می‌کند خبرنگار به دفتر روابط عمومی مراجعه کرده و یا سوالات مد نظر خود را به صورت کتبی ارسال و پاسخش را دریافت کند.

فولادیان متذکر شد: با توجه به اینکه موضوع گزارش یک مسئله فوری و دارای محدودیت زمانی نبوده، خبرنگار محترم می‌توانست با کمی تامل و عملکرد حرفه‌ای نسبت به انتشار پاسخ شهرداری یا پاسخگو نبودن شهرداری گرگان اقدام می‌کرد.

انتشار اسناد و مجوزهای نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی و سوغات در گرگان

وی در خصوص مجوزهای صادر شده برای نمایشگاه‌ها در پارک شهر گرگان، گفت: تمامی نمایشگاه‌هایی که شهرداری گرگان برگزاری آن را بلامانع می داند مواردی هستند که حتما  مجوزهای لازم از دستگاه و نهادهای مرتبط با موضوع نمایشگاه را اخذ نموده باشند.

مسوول روابط عمومی شهرداری گرگان تصریح کرد: برای مثال در موضوع نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات تمامی مجوزها و تائیدیه صلاحیت برگزار کنندگان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا اداره شهرستان این مجموعه در سوابق پرونده نمایشگاه‌ها موجود است.

فولادیان با اشاره به اینکه اسناد موجود در پرونده برای روشن شدن افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت از تولید داخلی به ویژه هنرمندان صنایع دستی ، پیشگیری از پدیده اجتماعی دست‌فروشی است.

وی تاکید کرد: به طور قطع در چنین شرایطی که افراد دچار مشکلات معیشتی هستند، چنین اقداماتی می‌تواند به رونق اقتصاد زندگی خانواده‌ها کمک کند.

فولادیان در پایان بیان کرد: انتظار ما این است دستگاه‌های همسو و متولی در حوزه‌های صنایع دستی، سوغات، گردشگری، فرهنگی، علمی که امکان برگزاری نمایشگاه‌های موقت با این موضوعات در سطح شهر وجود دارد بجای رفع مسئولیت و متهم کردن شهرداری گرگان، مسیر همراهی را پیش گرفته تا در کنار هم شاهد اتفاقات خوب در گرگان باشیم.