بیشترین مسئولیت در طرح عفاف و حجاب. متوجه پدر و مادرهاست امام جمعه موقت وشمگیر:

بیشترین مسئولیت در طرح عفاف و حجاب. متوجه پدر و مادرهاست

امام جمعه موقت وشمگیر: بیشترین مسئولیت در طرح عفاف و حجاب. متوجه پدر و مادرهاست متوجه خانواده هاست.

حجت الاسلام دارابی  با اشاره به طرح عفاف و حجاب , موسوم به طرح نور گفت : مسئله‌ای که در این ایام مطرح است برای همه ما برای این ملت برای این مملکت طرح مقدس و با برکت عفاف و حجاب است یعنی همان طرح موسوم به طرح نور, خب بنده به سهم خودم از طرف همه شما عزیزان از نیروی مقدس و این نهاد مبارک انتظامی  تقدیر و تشکر ویژه دارم.

ایشان افزود : الحق و الانصاف همیشه این عزیزان(نیروهای انتظامی) تامین کننده امنیت داخلی بودند و هستند و خواهند بود اما وظیفه ما چیه؟ وظیفه خانواده‌ها چیه؟ وظیفه پدر و مادرها چیه؟ وظیفه آحاد و تک تک افراد جامعه ما چیه؟ باید مراقب باشیم باید همکاری و همراهی داشته باشیم.

امام جمعه موقت وشمگیر با بیان اینکه  نیروی انتظامی آخرین مرحله. و آخرین کاری است که در مقابل ناهنجاری‌ها و هنجار شکنی‌ها باید انجام بشود تصریح کرد: اما همیشه این عزیزان سپر بلا شدند همیشه مدافع حقوق ملت در جامعه شدند باید دقت بکنید باید مراقب باشیم, وظیفه تک تک ما امت اسلام دفاع از این عزیزان است.

وی بهترین تقدیر از نیروهای جان برکف فراجا را همکاری و همراهی  خانواده‌ها  در امر عفاف و حجاب. در امر اجرای این طرح نورانی نور دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها چرا مراقب جوانانشان نیستند چرا دخترانشان رو در کف جامعه و بازار رها کردند مگر وظیفه ما چیه مگر خدا از ما چی خواسته مگر نبی مکرم اسلام از ما چی خواستند عمل به قرآن. انجام این واجب الهی و جلوگیری از این ناهنجاری بی‌حجابی دقیقاً  نص آیه قرآن است.

خطیب جمعه انبارالوم  گفت : طرح عفاف و حجاب درست پیاده نخواهد شد, مگر با همکاری تک تک مردم, مگر با همکاری ویژه پدر و مادرها., پدری که صبح تا شب داری  برای لقمه ای نان حلال, برای رزق و روزی مادی بچه ات  تلاش می‌کنی برای رزق و روزی فکری و معنوی بچه چیکار داری می‌کنی؟

رئیس حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام ) انبارالوم  با بیان اینکه  بنای اسلام سه چیز است,  نماز , زکات و ولایت. تصریح کرد: در تمام این مسائل محور نماز است. نقطه عطف اسلام نماز است. اگر نماز ما کمرنگ بشود, حجاب دختران و زنان ما کمرنگ  خواهد شد. اگر نماز ما کمرنگ بشود, لقمه حلال ما سر سفره‌ها کمرنگ می شود. اگر نماز ما کمرنگ بشود , ناهنجاری‌های طلاق به وجود میاد ناهنجاری‌های اعتیاد در جامعه به وجود میاد عامل این مشکلات کمرنگ شدن نماز است .

حجت الاسلام دارابی با اشاره به برخوردهای خشن پلیس آمریکا با استادان و دانشجویان دانشگاههای این کشور گفت: در این دو هفته اخیر دیدیم که در کشورهای اروپایی و آمریکایی خصوصا آمریکا نیروهای پلیس, حقوق بشر آمریکایی را به منصه ظهور گذاشتند.  می بینید در رسانه‌ها در خبرها  که پلیس آمریکا چگونه به دانشگاه ها ورود کردند. دانشجوها رو زیر پا له می‌کنند به اساتید دانشگاه‌های خودشان حمله می‌کنند جسارت می‌کنند

ایشان گفت :  حقیقت  آمریکای بدون روتوش یعنی این , ملتهای دنیا بدانند که  آمریکا چنین موجودی است, ماهیت آمریکا , باطن آمریکا و چهره اصلی آمریکا یعنی شرارت. یعنی خباثت یعنی نفاق و تزویر و دورویی, ببینید چه بلایی بر سر ملت خودشان می آورند. دانشجوهایی که اصلا اغتشاشگر نیستند دانشجوهایی که اصلا دست به اسلحه نمی‌برند درخواست مسالمت آمیز توقف جنگ غزه  را دارند.