بی‌سابقه‌ترین حکم انضباطی علیه ساپینتو چهار جلسه محرومیت + سه میلیارد تومان

بی‌سابقه‌ترین حکم انضباطی علیه ساپینتو

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال با حکم کمیته انضباطی چهار جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

به گزارش صحرانیوز ، جملات ریکاردو ساپینتو در نشست مطبوعاتی بازی پیکان کار دستش داد و او باید محرومیتی مشابه یحیی گل‌محمدی پس از دربی فصل گذشته را پشت سر بگذارد: چهار جلسه دوری از نیمکت. آن هم در شرایطی که او پس از بازی پیکان، به پرتغال رفته تا انرژی‌اش را برای ادامه رقابت‌های لیگ و حذفی بازیابی کند.

دقایقی پیش کمیته انضباطی فدراسیون با در نظر گرفتن قوانین و تطبیق آن با مصاحبه جنجالی سرمربی استقلال پس از بازی پیکان وی را به دلیل هتک حرمت و توهین، در مجموع به چهار جلسه محرومیت از همراهی استقلال در مسابقات لیگ و حذفی محکوم کرد. البته اگر ساپینتو رسما از طریق مراجع رسمی بابت صحبت‌هایش اقدام به عذرخواهی بابت صحبت‌هایش کند، دو جلسه از این چهار جلسه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

همچنین او باید یک دهم مبلغ قرارداد این فصل خود را به سازمان لیگ بدهد که این بی‌سابقه‌ترین جریمه مالی این سالها محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر ساپینتو با قراردادی بالغ بر ۶۰۰ هزار به استقلال آمده باشد، باید ۶۰ هزار دلار معادل سه میلیارد تومان، به سازمان لیگ پرداخت کند!

البته این حکم به صورت کلی چه از بابت جریمه نقدی و چه از بابت محرومیت، قابل تجدیدنظر است و به نظر با اقدامات بعدی، باشگاه استقلال و خود او خواهد شکست.

ساپینتو در این فصل محرومیت‌های متعددی را تجربه کرده و ظاهرا این بار کمیته انضباطی قصد دارد با این برخورد برای همیشه مقابل این حرکات بایستد.

متن کامل رای انضباطی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است: