امام(ره) و مقام معظم رهبری اندیشه تقریبی دارند آخوند رهبر:

امام(ره) و مقام معظم رهبری اندیشه تقریبی دارند

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری دارای اندیشه‌های تقریبی هستند و این گفتمان باید برای مردم تبیین شود گفت: دشمنان اسلام با دست گذاشتن بر روی اختلافات به‌دنبال برافروختن آتش تفرقه و برادرکشی هستند.

به گزارش صحرانیوز ، آخوند عبدالرزاق رهبر ظهر امروز در همایش گفتمان تقریبی و هم‌اندیشی پیرامون اندیشه امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام (ره) دارای اندیشه تقریبی بوده و همگرایی مذاهب اسلامی را امری ضروری می‌دانستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز پیرو همان سیره امام راحل است و همواره بر وحدت مذاهب اسلامی و پرهیز از تفرقه تأکید کرده‌اند.

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دین اسلام در مهجوریت بود و شرایط استفاده از علم و دین برای مردم فراهم نبود اما به برکت انقلابی که امام خمینی(ره) آن را پایه‌گذاری کرد دسترسی همه مردم به دین و علم فراهم شده است.

وی ادامه داد: امروز که دشمن با برافروختن جنگ‌های مذهبی، برادرکشی راه انداخته تبیین اندیشه امام و رهبری درباره وحدت مذاهب و فرق اسلامی بیش از گذشته ضروری است.

آخوند رهبر خاطرنشان کرد: در اندیشه امام خمینی(ره) جایگاه انسان‌ها به واسطه مذهب، قومیت و یا جنسیت تعریف نمی‌شود و همه ارزشمند هستند همان گونه که در منظومه فکری رهبر انقلاب هم این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این همایش اظهار داشت: علمای اسلام در زمینه تقریب مذاهب تلاش زیادی کردند و خون دل‌ها خوردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز توانست با گفتمان تقریب انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند همچنان که در پیروزی انقلاب همه اقوام و مذاهب نقش داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: مردم همیشه در گفتمان امام و مقام معظم رهبری دارای برجسته‌ترین جایگاه و نقش بوده و هستند و برای همین است این مردم در بزنگاه‌ها و صحنه‌های مختلف، پشت ولایت را خالی نمی‌کنند.