اعضای ستاد نماز جمعه انبارالوم و بخش وشمگیر تجلیل شدند

اعضای ستاد نماز جمعه انبارالوم و بخش وشمگیر تجلیل شدند

مراسم بزرگداشت پنجم مرداد , سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مکان مصلی نماز جمعه شهر انبارالوم برگزار شد.

به گزارش صحرانیوز ؛ در این مراسم که حجت الاسلام جلیل دماوندی امام جمعه شهر انبارالوم و بخش وشمگیر , دکتر قائم مقام بخشدار و اعضای ستاد نماز جمعه حضور داشتند با اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تعدادی از اعضای قدیمی ستاد نماز جمعه با اهداء لوح تقدیر, تجلیل شد.
در این مراسم حجت الاسلام دماوندی امام جمعه انبارالوم و بخش وشمگیر در سخنان کوتاهی با اشاره به روایتی که می فرماید: «علیک بالجمعه فانها حج المساکین» (نماز جمعه بروید که آن حج مساکین است ) نماز جمعه را هم وزن حج دانسته , افزود: مواظب نماز جمعه باشید و نماز جمعه را از دست ندهید.
وی در ادامه اظهار داشت: سه اجتماع مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام بوده است. یک اجتماع روزانه داریم که همین نماز جماعت است که تاکید شده است.که بیاییم در نماز جماعت روزانه شرکت بکنیم. چراکه پیامبر اسلام(ص) در حدیثی در مورد ثواب نماز جماعت می فرمایند: «هنگامی که تعداد نمازگزاران در نماز جماعت به دَه نفر برسد، اگر تمام آسمان ها، کاغذ؛ و دریاها، مرکّب؛ و درخت ها، قلم؛ و جن و اِنس و ملائکه، نویسنده شوند؛ نمی توانند ثواب یک رکعت از آن را بنویسند».
دومین اجتماعی که تاکید شده است و صحه گذاشته اند زیارت خانه خداست. و سومین اجتماع که بسیار تاکید شده است و همه اعم از فقیر و غنی امکان شرکت در آن اجتماع را دارند نماز جمعه است.
امام جمعه انبارالوم خطاب به مسئولین ستاد نماز جمعه گفت: شما عزیزان باید بر خود ببالید که در چنین نهادی توفیق خدمت پیدا کرده اید چرا که خداوند به نمازگزاران جمعه و کسانی که در برپایی نماز جمعه توفیق دارند عنایت خاصی دارد. آیه شریفه دارد که یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلى‌ ذِکْرِ اللَّهِ شرکت در نماز جمعه , پرداختن به ذکر خدا است و ذکر خداوند بسیار ارزشمند می باشد.
ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا , انشاالله حضور در اجتماعات یاد شده به خصوص شرکت پرشور در نمازهای جمعه از سر گرفته شود.