استیضاح دولت به ضرر کشور است نماینده مردم گرگان و آق قلا:

استیضاح دولت به ضرر کشور است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح بحث استیضاح به ضرر کشور است و در این شرایط اقتصادی دولت باید کار خودش را انجام دهد.

به گزارش صحرانیوز ؛ رمضانعلی سنگدوینی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث استیضاح رییس جمهور یا اعضای دولت اصلا به صلاح جامعه نیست و شخصا در این خصوص وارد نشده و نخواهم شد زیرا معتقدم در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم دشمن که سعی دارد هر روز برای کشور مشکلات جدیدی ایجاد کند، دولت باید کار کند و ما هم وظیفه داریم در مسیر حرکت به دولتمردان کمک کنیم.

وی گفت: طرح سوال از رییس جمهوری به معنی تقابل دولت و مجلس نیست، این مساله در مسیر تعامل دو قوه اصلی کشور و برای کمک در جهت حل مشکلات است.

وی افزود: شماری از نمایندگان مجلس از رییس دولت و وزیران برای مشخص شدن علل وضعیت به وجود آمده در حوزه معیشت و اقتصاد مردم سوال کردند و نباید از آن برداشت‌های سیاسی یا نوعی تقابل را متصور شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا با بیان اینکه رییس مجلس هم بر تعامل بین سه قوه بخصوص مجریه و مقننه با هدف کمک به دولت تاکید دارد، تصریح کرد: نمایندگان باید به مردم در حوزه‌های انتخابیه خود پاسخگو باشند، طرح سوال از رییس جمهوری حق مسلم نمایندگان است و کسی نباید در این خصوص ناراحت شده یا موضع‌گیری کند.

سنگدوینی وظیفه اصلی مجلس را قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون دانست و تاکید کرد: نمایندگان ملت مسیر را برای مجریان قانون ریل‌گذاری می‌کنند و حق اجرا یا دخالت ندارند اما باید نظارت انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد منابع مختلف دنیا در ایران وجود دارد، ادامه داد: باید با استفاده صحیح و توجه به اصل مدیریت و برنامه‌ریزی و اولویت دادن به مساله اقتصاد مقاومتی و جهش تولید؛ مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی با نمایندگان مجلس بر تعامل قوا و ضرورت هرچه بیشتر پرداختن به اولویت های کشور و حل مشکلات مردم تاکید کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا مشکل مسکن بویژه برای اقشار آسیب پذیر، رسیدگی به موضوع خانه های خالی، اشتغال و بیکاری جوانان را از جمله مواردی عنوان کرد که مجلس باید بر آنها متمرکز شود.

سنگدوینی همچنین به مسائل استان گلستان اشاره و اظهار کرد: تضمین اشتغال پایدار در استان و افزایش صادرات به کشورهای همسایه و اوراسیا امکان پذیر است، ترکیه رقیب جدی ایران برای صادرات به ترکمنستان است و نباید اجازه داد از جمهوری اسلامی جلوتر قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرایط مرزی و راهبردی گلستان در همسایگی ترکمنستان فرصت‌ خوبی بویژه برای اشتغال مرزی است، منطقه آزاد تجاری – اقتصادی اینچه برون می‌تواند تجارت بین‌الملل را در میان کشورهای اورآسیا رواج دهد.

شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان بهره مند از گمرک، راه آهن، پایانه مرزی و منطقه آزاد تجاری است.

سنگدوینی با بیان اینکه نباید بازار اورآسیا را به هیچ وجه ممکن از دست دهیم، افزود: کشورهای رقیب و هم اکنون ترکیه رقیب جدی ایران هستند و باید با هوشیاری بیشتر تلاش مضاعفی به خرج دهیم.