اختصاص ردیف به پروژه های کلان عمرانی و یا افزایش اعتبار, روند توسعه گلستان را تسریع می کند استاندار گلستان:

اختصاص ردیف به پروژه های کلان عمرانی و یا افزایش اعتبار, روند توسعه گلستان را تسریع می کند

استاندار گلستان با اشاره به عدم برخورداری استان از برخی زیرساخت های ضروری در گذشته اظهار کرد: اختصاص ردیف به پروژه های کلان عمرانی استان و یا افزایش اعتبار در لایجه بودجه سال آینده روند توسعه گلستان را تسریع می کند و سطح رفاه عمومی مردم در جامعه را ارتقا می بخشد.

به گزارش صحرانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس عصر امروز پنج شنبه ۱۰ مهر در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون, نمایندگان استان در مجلس, معاونان بنیاد مسکن کشور و مدیران استانی تصریح کرد: تلاش های بنیاد مسکن در بازسازی ۷۷۰ واحد مسکونی در سیل سال گذشته و همچنین اقدام به ساخت هزار واحد مسکونی در ۴ واقعه رانش زمین, سیل و زلزله در سال جاری قابل تقدیر است و امیدواریم اعتبارات لازم جهت تکمیل این واحدهای های مسکونی اختصاص یابد.
وی با اشاره به پروژه های راه و جاده ای کلان استان افزود : تکمیل ۳۰ دوربرگردان استان که نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده ای دارد, ادامه و تکمیل کنار گذر گرگان به عنوان تنها مرکز استانی که از کنار گذر برخوردار نیست, بهسازی مسیر رامیان به شاهرود به طول ۴۷ کیلومتر, بهسازی مسیر اصلی آزادشهر به شاهرود , افزایش باند کردکوی_بندرترکمن_آق قلا که جاده ای بسیار خطرناک است, افزایش باند جاده آق قلا به گنبد کاووس, جاده اصلی کلاله به مراوه تپه, جاده آق قلا_اینچه برون_گنبد کاووس, جاده بندرترکمن به گمیشان و کنار گذر گمیشان و محور توسکستان که به نوعی مسیر روستایی است اما از آن تردد های بسیاری صورت می گیرد نیازمند توجه جدی کمیسیون عمران در بودجه سال ۱۴۰۰ است.
استاندار گلستان یادآور شد: مسیر ریلی اینچه برون_گنبدکاووس_آزادشهر_شاهرود مسیر ترانزیت کالا را حداقل ۵۰۰ کیلومتر نزدیک تر می کند و وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی استان آمادگی لازم را دارند و نیاز است مجلس نیز حمایت های لازم را صورت دهد.
دکتر حق شناس گفت: تقریبا تمام آب شرب مورد نیاز استان از آب های زیرزمینی تامین می شود و نیاز است با همکاری کمیسیون عمران توجه جدی به شبکه انتقال سد نرماب صورت گیرد.
وی ادامه داد: استقلال شرکت توزیع نیروی برق گلستان از استان مازندران و بازنگری جدی در مورد وضعیت روستای زیارت می تواند با همکاری کمیسیون عمران مجلس انجام شود.
همچنین در این جلسه دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: نماینده مجلس باید نسبت به همه احساس وظیفه کند و در اولین جلسه کمیسیون عمران موضوعات استان مطرح خواهد شد تا بتوانیم راهگشای مسایل و مشکلات گلستان باشیم.
لازم به ذکر است در این جلسه مهندس سنگدوینی و دکتر منتظری نمایندگان گرگان و آق قلا, مهندس کوهساری نماینده آزادشهر و رامیان , مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی, مهندس مهدیان و مهندس شاملو معاونین بنیاد مسکن کشور و مدیران دستگاه های اجرایی استان به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.