اجرای طرح‌های اشتغال‌زا مانع مهاجرت روستاییان شد معاون وزیر کار:

اجرای طرح‌های اشتغال‌زا مانع مهاجرت روستاییان شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا در روستاهای کشور گفت که اتخاذ این راهبرد طی سال‌های اخیر مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شده و زمینه مهاجرت معکوس را هم فراهم کرد.

به گزارش صحرانیوز ؛ غلامرضا پناه روز چهارشنبه در پایان بازدید از یک کارخانه تولید لوازم الکتریکی در شهر دلند از توابع شهرستان رامیان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات برای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زای روستایی در راستای سیاست‌ دولت در توجه به مناطق روستایی است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا در روستاها، تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد پرداخت می‌شود ضمن اینکه سقف تسهیلات برای تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام روستایی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازدید از این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این کارخانه سهم بالایی در تولید لوازم الکتریکی کشور دارد و برای حدود ۴۹۰ کارگر از جمله ۳۴۰ زن فرصت شغلی فراهم کرده است.

دراین بازدید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، فرماندار رامیان و برخی مسوولان این شهرستان ۸۵ هزار نفری حضور داشتند.

شرکت در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های امروز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان است.