«آشوراده» به‎ دلیل اختلافات سیاسی بی ‎نتیجه مانده است/ محرومیت گلستان زیر سرسبزی آن پنهان است

«آشوراده» به‎ دلیل اختلافات سیاسی بی ‎نتیجه مانده است/ محرومیت گلستان زیر سرسبزی آن پنهان است

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران گفت: استعدادی که در آشوراده وجود دارد منحصربه فرد است اما متأسفانه اختلافات سیاسی و … موجب شد تا این منطقه به جایگاه مطلوب نرسد.

«آشوراده» به‎ دلیل اختلافات سیاسی بی ‎نتیجه مانده است/ محرومیت گلستان زیر سرسبزی آن پنهان است

به گزارش صحرانیوز ؛ مرادعلی منصوری‌رضی ، اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه نمایندگان مجلس باید به طبقات محروم جامعه توجه داشته باشند، سطح زندگی آنها در قبل و بعد از نمایندگی مجلس تفاوتی نداشته باشد و در طول فعالیت نمایندگی مجلس باید علاقه‎مندان به نظام و انقلاب اسلامی را بیشتر کنند و پاسخگوی مردم باشند.

وی داشتن صداقت، دیانت و تعهد را از ویژگی‎های نماینده مجلس برشمرد و افزود: اگر قرار است فردی در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتخب شود باید دارای ویژگی‎هایی باشد که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نمایندگی مجلس تعریف کرده است.

*بیکاری مشکل اصلی گلستان است

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران، اختلافات سیاسی را یکی از مشکلات استان گلستان دانست و یادآور شد: تا زمانی که این مشکل در استان گلستان حل نشود به نتیجه مطلوب نمی‎رسیم.

منصوری‌رضی مشکل اصلی استان گلستان را بیکاری و فقدان اشتغال عنوان کرد و گفت: با طرح مشکلات استان گلستان در مجلس شورای اسلامی شاید باور آن برای بسیاری از نمایندگان سخت باشد، تنها نام استان ما «گلستان» است و محرومیت استان زیر برگ‎های سبز آن پنهان شده است.

 وی با بیان اینکه باید همه توانمندی‎ها با تمام گرایشات سیاسی کنار یکدیگر قرار بگیرند، افزود: برای رهایی گلستان از وضعیت امروز، باید فکرهای مستعد و توانمند جدای از گرایشات سیاسی به میدان بیاید.

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: تا زمانی که در گلستان خودزنی وجود داشته باشد و افراد به جای پرداختن به مسائل و مشکلات اصلی به دنبال نقد یکدیگر باشند در استان اتفاقی جز درگیری‎های سیاسی نمی‎افتد.

منصوری‌رضی اضافه کرد:باید با احترام به گرایشات سیاسی یکدیگر همه گروه‎ها برای خدمت به مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی در استان کلید خورده است.

وی بیان کرد: گلستان استانی کشاورزی است و به همین دلیل در جریان سفر دولت هفتم به استان، در مجمع نمایندگان موضوع صنعتی شدن را مطرح کردیم و محدودیت‎های صنعتی تا حدود زیادی برداشته شده است.

*کشت «طلای سفید» در گلستان احیاء شود

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای پیشرفت استان گلستان دو راه جز احیای کشت «طلای سفید» و رونق بخش تولید و صنعت وجود ندارد، بیان کرد: با رونق دوباره کشت پنبه در استان گلستان بخشی از مشکلات اشتغال حل می‎شود، در مقطعی یکی از دلایل مهاجرپذیر بودن استان گلستان کشت پنبه بود که امروز استان گلستان همچنان درگیر مهاجرت است اما کشت پنبه از رونق افتاده است.

منصوری‌رضی با اشاره به منطقه آزاد تجاری اینچه‎برون گفت: اگر تعریف منطقه آزاد تجاری صرفاً واردات کالا و ضربه به تولید داخلی باشد فایده‎ای برای کشور ندارد اما اگر هدف آن صادرات باشد نتایج مطلوبی به همراه دارد، بنده در گذشته یکی از مدافعان ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان گلستان بودم.

*جزیره آشوراده بین‎المللی شود

وی با اشاره به منطقه گردشگری آشوراده گفت: یکی از خواسته‎های بنده آن است که روزی این منطقه بین‎المللی شود، استعدادی که در آشوراده وجود دارد منحصربه فرد است و تمامی شرایط لازم را دارد ولی متأسفانه اختلافات سیاسی و … موجب شد تا این منطقه به جایگاه مطلوب نرسد، در موارد متعدد طرح گردشگری آشوراده کلنگ‎زنی شد اما به دلیل اختلافات سیاسی بی‎نتیجه مانده است.

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: البته علاوه‎بر آشوراده در نقاط دیگر استان گلستان مناطق زیبا و دارای جاذبه‎های بین‎المللی وجود دارد که «قلعه‎میران»، «بادو» و آبشار علی‎آبادکتول از جمله آنها است.

منصوری‌رضی خاطرنشان کرد: بنده با تجربه عملی و ارتباط نزدیک با جامعه ورزشی در سطح استان و کشور، بزرگترین مشکل را در ساختار وزارت ورزش و جوانان می‎دانم و معتقدم باید وزارت ورزش باید تنها به امور ورزش بپردازد و جوانان را به نهاد دیگری بسپارد، در شرایط فعلی هر دو مسأله ورزش و جوانان مورد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وضعیت منابع مالی و اعتباری وزارت ورزش بسیار ضعیف است و باید وزارت ورزش تقویت مالی و اعتباری شود و زیرساخت‎های ورزش در استان بهبود یابد و دغدغه مربیان و مسؤولان ورزش جذب نوجوانان و جوانان و آموزش خوب باشد نه آنکه به دنبال فراهم‎سازی حداقل امکانات باشند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع آسیب‎های اجتماعی در جامعه ابراز کرد: باید ریشه آسیب‎های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، سرقت و … شناسایی شود، با رفع ریشه آسیب‎های اجتماعی از آمار طلاق کاسته می‎شود و میزان ازدواج افزایش می‎یابد.

*نرخ بیکاری در گلستان بیشتر از آمارهاست/ گلستان دیگر ظرفیت پذیرش مهاجران را ندارد

منصوری‌رضی متذکر شد: بیکاری و فقدان اشتغال پایدار و تورم و گرانی را از علل آسیب‎های اجتماعی دانست و گفت: امروز نرخ بیکاری در گلستان بیش از آماری است که اعلام می‎شود و نرخ هشت درصدی تا ۱۰ درصدی بیکاری در استان گلستان واقعی نیست.

وی با بیان اینکه مهاجرت بی‎رویه از دیگر علل افزایش آسیب‎های اجتماعی در گلستان است، اذعان کرد: ظرفیت و شرایط فعلی استان گلستان زمینه پذیرش این میزان مهاجر را ندارد، فرزندان خودمان در استان گلستان بیکارند و جوانان مهاجران نیز به جمعیت بیکار استان اضافه می‎شوند و در این شرایط بروز آسیب‎های اجتماعی دور از انتظار نیست.

*مجلس دهم عملکرد ضعیفی داشت

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، توضیح داد: امروز این سؤال مطرح می شود که کدام مجلس در رأس امور است، اگر مجالس ما نمونه مجالس دوره نخست باشد در رأس امور است اما عملکرد مجلس شورای اسلامی از دوره دوم به بعد ضعیف‎تر شد و مجلس دهم نسبت به دوره‎های قبلی عملکرد ضعیف‎تری داشت.

منصوری‌رضی با بیان اینکه مردم درخصوص عملکرد نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی بهترین قضاوت‎کننده هستند، افزود: اگر تنها به عملکرد کاندیداهای انتخابات مجلس رأی داده شود و مسائل دیگر اعم از مالی و سیاسی دخالت نکند و نمایندگان فعلی در انتخابات یازدهم مجلس نیز منتخب شوند به معنای آن است که عملکرد خوبی داشتند.

 وی با اشاره به شفافیت در هزینه‎های انتخاباتی متذکر شد: این اجازه را می‎دهم تا همه حساب‎های مالی بنده و خانواده‎ام چک شود، در دوره هفتم با هزینه ۱۳ میلیون تومان از فروش منزل مسکونی‎ام و در دوره هشتم با ۱۵ میلیون تومان هزینه به مجلس راه یافتم و در دوره نهم با فروش دفتر کارم و در دوره دهم با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه‎های انتخاباتی‎ام را تأمین کردم.

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: هیچ فرد، دستگاه و یا سازمانی، جریان سیاسی و حزب و گروهی ریالی به بنده کمک انتخاباتی نکرده است و معتقدم با پول نباید به مجلس راه یافت و مجلسی در رأس امور است که نمایندگان آن روی پای خود بایستند و اسپانسر آنها از طبقه سرمایه‎داری نباشد.