آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش فوتی ها با ۷۱ نفر شناسایی ۵۹۶۸ بیمار جدید

آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش فوتی ها با ۷۱ نفر

Spread the love

سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسید.

به گزارش صحرانیوز ، خانم دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۱۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.

خانم دکتر لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۴ هزار و ۸۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: ۴۶۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آلودگی هوا از عوامل مهم افزایش کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا از عوامل مهم افزایش کروناست و داشتن رژیم غذایی مناسب برای کاهش اثرات آلودگی هوا و کاهش موارد ابتلا به کووید۱۹ موثر است.
دکتر سیما سادات لاری افزود: توصیه می‌شود از مصرف غذا‌های چرب مثل سوسیس و کالباس و تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک خودداری کنید، آب فراوان بنوشید و از منابع غذایی حاوی ویتامین D مثل شیر در برنامه غذایی روزانه استفاده کنید.
خانم لاری ادامه داد: مصرف روزانه سیر و پیاز و تره فرنگی برای محافظت از مخاط بینی و دستگاه تنفسی بسیار مفید است و مصرف کرفس، اسفناج، لیمو شیرین، پرتقال، برگ سبز کاهو و مصرف روزانه یک عدد سیب نیز برای کاهش عوارض آلودگی هوا توصیه می‌شود.
وی گفت: جوانه گندم، روغن‌های گیاهی، گردو، جگر، سبزی‌های دارای برگ سبز که منابع ویتامین E هستند در رژیم غذایی روزانه فراموش نشود و توصیه می‌شود روزانه از منابع غذایی حاوی سلنیوم مانند غذا‌های دریایی، مرغ، نان سبوسدار، آجیل و مواد غذایی حاوی بتاکارتن مثل کدوحلوایی، اسفناج، انبه و کلم استفاده کنید.

0