قیمت بنزین گران شد/ آغاز طرح معیشت ملی و سهمیه بندی بنزین گرانی بنزین 98

قیمت بنزین گران شد/ آغاز طرح معیشت ملی و سهمیه بندی بنزین

از ساعت ۲۴ امشب با تصمیم دولت در راستای اجرای طرح معیشت ملی قیمت بنزین گران شد.

به گزارش صحرانیوز، در راستای اجرای طرح معیشت ملی، با تصمیم دولت از امشب ۲۳ آبان ۹۸ ساعت ۲۴ قیمت بنزین گران شد و سهمیه بندی بنزین ۹۸ رسما کلید خورد. با آغاز سهمیه بندی از این لحظه قیمت بنزین سهمیه ای به ۱۵۰۰ تومان افزایش می یابد و افراد در ماه تنها ۶۰ لیتر بنزین سهمیه بندی شده دارند و برای استفاده بیش از آن باید قیمت بنزین آزاد را بپردازند.

میزان افزایش قیمت بنزین

در کنار بنزین سهمیه بندی شده که با قیمت ۱۵۰۰ تومان در هر لیتر عرضه می شود، قیمت دوم بنزین، یا قیمت بنزین آزاد ۲۵۰۰ تومان خواهد بود و افراد فعلا بدون محدودیت امکان سوخت گیری با کارت سوخت با این قیمت را دارند و در آینده میزان مصرف بنزین با قیمت آزاد نیز مشخص خواهد شد.

میزان لیتر بنزین سهمیه بندی شده

به خودروهای شخصی در طرح معیشت ملی و سهمیه بندی بنزین ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص می یابد و پس از آن باید بنزین را با قیمت آزاد تهیه کنند. احتمالا برای میزان مصرف بنزین آزاد با کارت سوخت نیز سقف ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین خواهد شد که هنوز رسما اعلام نشده است.

گرانی بنزین

توضیحات دکتر نوبخت درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین + میزان واریزی خانوارها

  • دکتر نوبخت: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین درراستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد.
  • دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در ۶ سال گذشته تنها ۲ بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل ازآن نیز عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.
  • شرط رئیس جمهور برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.
  • اولین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد.
  • میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

شلوغی پمپ بنزین ها به دنبال انتشار خبر گرانی بنزین

با انتشار خبر افزایش قیمت و گرانی بنزین بسیاری از مردم برای سوخت گیری و بررسی این خبر راهی پمپ بنزین ها شده اند. دلیل آن هم می تواند اجرای دفعتی و بدون اعلام دولت باشد و مردم انتظار آن را نداشتند.