طرح «هر مسجد یک حقوقدان» آگاهی مردم در مسائل حقوقی را افزایش می دهد

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» آگاهی مردم در مسائل حقوقی را افزایش می دهد

به گزارش صحرانیوز ؛ حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری»در مورد طرح هر مسجد یک حقوقدان گفت: یکی از عوارض افزایش ورودی پرونده در سیستم قضایی و مشکلات ناشی از این موضوع هزینه مادی، معنوی برای اصحاب و طرفین دعاوی است که عدم آشنایی با مسایل حقوقی نیز می تواند یکی از دلایل آن باشد و حتی ممکن است در بسیاری از موارد ضرورتی برای ورود این پرونده ها به دادگستری نباشد.

رییس شورای حل اختلاف قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اساس این طرح بر آن است که افراد به صورت خودجوش از هر مسجد در این طرح حضور پیدا کنند و قطعا در میان شرکت کنندگان در مراسم های گوناگون مساجد، حقوقدان و یا افراد آشنا به موضوع حقوق نیز وجود دارد. این طرح بنا دارد تا به صورت خودجوش از ظرفیت این افراد استفاده کند تا مسایل حقوقی را بتوانیم در مساجد تبیین کنیم و سطح آگاهی مردم در زمینه مسایل حقوقی افزایش یابد.

وی گفت: مسجد مکانی است که هر سه وعده نماز مردم در آن حضور دارند و قطعا می تواند در این طرح موفق باشد.

وی اظهار کرد: در کنار حضور مردم در مساجد و اطلاع رسانی مردم در زمینه مسایل شرعی و دینی می توان اطلاع رسانی حقوقی نیز صورت بگیرد و این طرح می تواند در افزایش آگاهی مردم در موضوعات مختلف حقوقی موثر باشد و از سوی دیگر در کاهش ورودی پرونده ها و دعاوی به دستگاه قضایی اثری مثبت برجای بگذارد./