دوران قدرت نرم امریکا رو به فول است

دوران قدرت نرم امریکا رو به فول است

به گزارش صحرانیوز؛ محمد حسن قدیری ابیانه عصر امروز درهمایش بزرگداشت ۱۳ آبان «افول امریکا؛ توهم یا واقعیت» که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزارشد، در خصوص افول امریکا اظهار کرد: بهترین شاخص برای ارزیابی این مسئله مراجعه به خود امریکایی  است.

وی افزود: سایت ارزیابی وضعیت کلی اقتصاد امریکا بدهی دولت فدرال امریکا را ۲۳ تریلیون دلار رسید  یعنی معادل ۴۶۰ سال درآمد نفتی ملت ایران عنوان کرد . البته الان که با شما صحبت می کنم ییش از این مقدار شده است.

بدهی‌های سرسام آور امریکا

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: ادامه داد: بدهی کل امریکا بیش از ۷۴ تریلیون دلار به اندازه ۱۴۸۰ سال در آمد نفتی ایران است.هر امریکایی  به طور متوسط بیش از ۲۲۴ میلیارد دلار بدهی دارد که  در مقابل پس انداز ۱۵۹هزار دلار محاسبه شده است. این درحالی است که به ازای هر خانوارایرانی ۱۸۵ میلیون تومان  پس‌انداز و حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰  تومان بدهی دارند و این ارقام درشتی است.

به گفته قدیری ابیانه، بدهی خارجی امریکا نزدیک به هفت تریلیون دلار است  یعنی به اندازه ۱۴۰ سال در آمد نفت ایران است.سالانه حدود یک تریلیون دلار هم  به کسری بودجه اضافه می شود که به اندازه ۲۰ سال درآمد نفت ایران است.

وی با بیان اینکه بدهی پنهان امریکا به اندازه دلارهایی است که در جهان دارند، افزود: در این کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند که حتی نمی توانند ۲ وعده غذا  در روز تهیه کنند و نیم میلیون کارتن خواب دارند .

امریکایی هشت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردند اما به جایی نرسیدند

قدیری ابیانه بیان کرد: به اذعان سردمداران امریکایی هشت تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه که به اندازه ۱۶۰ سال در آمد نفتی ایران خرج کردند اما به جایی نرسیدند.

این کارشناس مسائل  اقتصادی و استراتژیک با بیان اینکه اقتصادامریکا بزرگ است ولی میزان بدهی آن خیلی  بیشتر است، یادآور شد: پایگاه اینترنتی نشنال اینترست بحران اقتصادی امریکا را بزرگترین تهدید علیه این کشور توصیف و آن را اجتناب ناپذیر خواند و از امریکایی ها خواسته  برای تبعات آن  آماده باشند .

رسانه کنگره امریکا نوشت دوران قدرت نرم امریکا رو به فول است

وی اضافه کرد: نشریه معتبرسیاست خارجی امریکایی هم در تحلیلی از افراد متعدد و صاحب نظر امریکا در گزارشی نوشته است که هژومونی امریکا رو به فروپاشی است و حتی مرده است. رسانه کنگره امریکا نوشته دوران قدرت نرم امریکا رو به فول است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: سابقه نداشت که مقامات امریکایی  اینطور به جان بیفتند و حتی فحش و ناسزا بگویند، مقامات اروپایی با آنان مخالفت کنند البته برای ما امکان نداشت این شکاف را ایجاد کنیم و این ترامپ برای ما نعمت است که شکاف عمیق در ارتباط امریکا  و اروپا و چین و سایر کشورها ایجاد شد.

وی ادامه داد: هر کشوری به تحریم امریکا اضافه می شود به نفع ما است و کشورها از معاملات دلاری نجات پیدا می کنند و  با هم معامله کنند . شبکه cnuc در این هفته گزارش داده گروهی از کشورهای بسیار قدرتمند از دلار دور شده و  گام بلندی به سمت معاملات غیر دلاری برداشتند .

حذف دلار از مبادلات کشورها پایان سلطه اقتصادی امریکا

قدیری ابیانه اذعان کرد: چون دلار دست بانک مرکزی امریکا بود، این کشورهر کاری میتوانست انجام دهد اما یورو تحت نظارت بانک مرکزی  حدود ۳۰ کشور است لذا ارزش پول یورو بیشتر شده است.  حدود ۳۷ تا ۴۰درصد ذخایر بانکی کشور  های مختلف  به یورو تبدیل شده و دائم از دلار کم می شود به یورو اضافه می شود .  چین و روسیه  معاملات خود را با پول های خود انجام می دهند  و هند و امارات  و غیره هم آغاز کردندو کشورهای دیگر به شدت از این بابت احساس خطر می کنند .

وی به جلد مجله تایم اشاره کرد و گفت: این مجله وضعیت اقتصادی معلمی را شرح می دهد که با چند شغل هم نمی تواند روزگار خود را بگذارند و به دلیل بدهی خون خود را می فروشد .در مقاله اشاره شده است که سالی حدود ۳ میلیون نفر از طبقه متوسط امریکا به طبقه فقیر سقوط می کنند.

 به گفته سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک ؛ بیش از ۱۰۰۰ کتاب  از سوی امریکایی ها درباره افول امریکا به چاپ رسیده است.

جهان از تک قطبی به چند قطبی در حال تبدیل شدن است

وی با بیان اینکه جهان از تک قطبی به چند قطبی در حال تبدیل شدن است، ابراز کرد:  زمانی ۴۰ درصد اقتصاد جهانی متعلق به امریکا بود اما علیرغم  رشد امریکا، رشد سریعتر سایر کشورها از چین کره و روسیه اقتصاد امریکا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رسیده است و پیش بینی ها این است که  تا سال ۲۰۵۰ هندو ستان از همه کشورها بیشتر شود .

قطب اسلامی در حال شکل گیری و نوک پیکان آن ایران است  

قدیری ابیانه ادامه داد: غربی ها معتقدند قطب اسلامی در حال شکل گیری و نوک پیکان آن ایران است  و دشمن به خاطر  این موضوع جو سازی می کند که مردم ما را ناامید کند  و بگوید که کشور ما پول خود را سالی ۷ میلیون دلار صرف کشورهای منطقه می کند درحالی که اینطور نیست و اگر این‌کار راهم بکند عاقلانه رفتار کرده است. ضمن اینکه به دستور اسلام و حکم دین رفتار و از مظلومان دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه اگر قدرتی از کشته شدن نترسد و حاضر باشد جانش رابرای آرمان هایش بدهد،هیچ دولتی نمی تواند آن را شکست دهد، بیان کرد: امروز اگر رژیم صهیونیستی نمی تواند حتی دو روز جلوی لبنان بایستد این است که این کشور پرچم اسلامگرایی را برافراشته و حاضر است برای آن جانفشانی کند .

کارشناس مسائل اقتصادی و استراتژیک اذعان کرد: ما داریم به سمت شکل گیری تمدن اسلامی می رویم، امروز نفوذی که کشور ایران در کشورهای مختلف دارد مثال زدنی است  زمان اوباما و بوش در کشورهای اسلامی نظر سنجی کردند که اگر در هر کشور اسلامی انتخابات ازاد شود مسلمانان ضد امریکایی  روی کار می آیندو این راهکار را کنارگذاشتند.

امریکا برای بازیابی هژمونی خود به نفت جهان احتیاج دارد

وی ایران اسلامی را رو به پیشرفت و امریکا را رو به افول خواند و تاکید کرد: هدف امریکا جلوگیری  از افول تک ابرقدرتی خود است و می خواهدهژمونی خود را بازیابی کند و در این راه به نفت کل جهان نیازدارد لذا در ابتدا باید ایران را به زانو در آورد، نفت ما را تصاحب کند  و به فکر تجزیه ایران است و سایر کشورهای منطقه  نیاز به لشکر کشی ندارد و به راحتی  مصادره می کند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در خاتمه گفت:  اگر جمهوری اسلامی نباشد ایرانی باقی نمی ماند لذا باید برای حفظ آن کوشید.