نشست صمیمی شهردار با  خبرنگاران شهر انبارالوم/ تقدیر دیرهنگام از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار

نشست صمیمی شهردار با خبرنگاران شهر انبارالوم/ تقدیر دیرهنگام از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار

 شهردار انبارالوم در گفتگوی صمیمی با مدیران کانالهای خبری و خبرنگاران محلی , برخی فعالیتهای شهرداری را تشریح کرد.

مهندس فرزانه در ابتدای سخنانش , از رسانه های محلی  که ضمن پیگیری مطالبات مردم , فعالیتهای خادمان مردم در شورای شهر و شهرداری را بازتاب می دهند تشکر کرد و افزود: باور ما در مجموعه شهرداری این است که با مشارکت سازنده مردم می توانیم بر بسیاری از مشکلات شهرمان فائق آییم و  رسانه های محلی در تحقق این امر بسیار موثر هستند.

به گزارش صحرانیوز ؛ مهندس فرزانه  گفت: شهر انبارالوم یکی از شش شهر استان گلستان با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که درآمد پایدار ندارد.

وی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری که به تصویب شورای شهر رسیده را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: ۶۰ درصد این بودجه برای هزینه های جاری و ۴۰ درصد برای فعالیتهای عمرانی اختصاص می یابد.

شهردار انبارالوم اذعان کرد: برای پیشبرد برخی پروژه های عمرانی نیازمند مساعدت بنیاد مستضعفان هستیم که در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش وشمگیر در شهر انبارالوم مستقر شده است و ماموریت محرومیت زدایی و توانمندسازی مردم منطقه را دنبال می کند.

وی به برگزاری دو جشنواره ملی اسب و شتر در شهر انبارالوم بعنوان برنامه های شاخص اشاره کرد و گفت : این جشنواره ها ثبت ملی شده و امیدواریم منجر به توسعه پرورش اسب و شتر در منطقه بعنوان یکی از پیشران های کلیدی ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی گردد.

مهندس فرزانه به طرح بازآفرینی شهری  اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح برای حدود ۵۰ هکتار در سطح شهر به تصویب رسیده م مراحل تایید آن هم انجام شده و بزودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

ایشان با اشاره به مزیت هایی که در این طرح پیش بینی شده است از قبیل معافیت از پرداخت عوارض صدور پروانه و هزینه های نظام مهندسی و پرداخت وام ساخت و ساز , اظهار امیدواری کرد این طرح با استقبال اهالی محترم و مشارکت فعال در زیباسازی چهره شهر موثر واقع شود.

شهردار انبارالوم در خصوص مشکلات شهروندان از قبیل سند مالکیت , روشنایی معابر , کمبود فضاهای ورزشی , مسکن جوانان فاقد زمین و مسکن , بهینه سازی دو پارک موجود در شهر برای استفاده شهروندان و … که از طرف خبرنگاران به نمایندگی از مردم مطالبه گردید گفت: در مورد صدور سند مالکیت برای شهروندان  گام های مثبتی برداشته شده ولی با توجه به اینکه برای صدور سند بخشی از شهر انبارالوم بنیاد علوی و برای بخشی هم شرکت سهامی مزرعه نمونه بایستی اقداماتی انجام دهند , امیدواریم عزیزان ما در این دو مجموعه مساعدت کنند و اندک موانع احتمالی را هم مرتفع نمایند تا انشاءالله هرچه زودتر بتوانیم اسناد مالکیت شهروندان را صادر کنیم.

مهندس فرزانه روشنایی معابر سطح شهر را یکی از مشکلات بزرگ شهر دانست و گفت : برابر آخرین پایشی که انجام دادیم ۲۱۰ مورد خاموشی معابر در سطح شهر داریم و با پیگیریهایی که انجام دادیم , اداره برق شهرستان کمبود اعتبار را علت تاخیر در رفع این خاموشی ها اعلام کرده که برای تسریع در کار شهرداری انبارالوم متعهد شده است ۵۰ درصد هزینه های روشنایی معابر را پرداخت نماید به شرطی که اداره برق به سهم خود اقدامات لازم را آغاز نماید.

به گفته وی مشکل اصلی در احداث زمین چمن مصنوعی , گیر قانونی در خصوص تقاضای تملک زمین از سوی اداره ورزش و جوانان است که میسر نیست ولی با مکاتبات و پیگیری های انجام شده با بنیاد مستضعفان امیدواریم انشاء الله بزودی شاهد اجرای چمن مصنوعی در شهر انبارالوم باشیم.

شهردار انبارالوم در خصوص مشکل توسعه شهر هم گفت: مشکل اصلی شهر محاط بودن شهر در اراضی شرکت سهامی مزرعه نمونه است که به رغم پیگیریهای انجام شده تاکنون به نتیجه نرسیدیم و خواهش ما از مدیران محترم شرکت مزرعه نمونه این است که با توجه به تنگناهای موجود برای اسکان شهروندان که بخشی از آنها کارکنان خود شرکت هستند, با نگاه مثبت موضوع را از طریق سلسله مراتب مافوق مطالبه نمایند.

مهندس فرزانه با اعلام اینکه اخیراً مشکلات روشنایی پارکهای شهر برطرف شده اذعان داشت: متاسفانه استفاده از فضاهای فرحبخش پارکهای سطح شهر با استقبال مردم روبرو نشده و بعضاً امکانات و تجهیزات نصب شده تخریب می گردد. که امیدواریم به کمک شما رسانه ای ها استفاده مطلوب از فضای سبز و تجهیزات و امکانات موجود در پارکهای شهر فرهنگ سازی شود.

مدیران کانالهای خبری شهر انبارالوم ضمن تشکر از شهردار و رئیس شورای شهر خواستار تداوم این نشست ها و در فواصل کوتاه تر شدند.

شهردار  انبارالوم در پایان نشست اگر چه با تاخیر اما به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با اهداء لوح تقدیر و هدیه از خبرنگاران و اصحاب رسانه  و تلاش های شبانه روزی این عزیزان در امر اطلاع رسانی و انعکاس اخبار گوناگون شهر به مردم تقدیر و تشکر به عمل آورد.