واکنش کاخ سفید به رسمی شدن استیضاح ترامپ

واکنش کاخ سفید به رسمی شدن استیضاح ترامپ

به گزارش صحرانیوز به نقل از سی بی اس، در بیانیه‌ی بلندبالایی که از سوی کاخ سفید و لحظاتی پس از اعلام رسمی شدن استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان صادر شد، دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده که رئیس جمهور این کشور مرتکب کار اشتباهی نشده است.

این بیانیه که از سوی «استفانی گریشام»، سخنگوی کاخ سفید منشتر شده، روند رسمی شدن استیضاح ترامپ، غیرعادلانه و غیرقانونی و اساسا غیرآمریکایی توصیف شده است.

در بیانیه کاخ سفید، روند استیضاح ترامپ همچنین بی اعتبار عنوان شده است.

به ادعای سخنگوی کاخ سفید، ترامپ هیچ کار اشتباهی انجام نداده و دموکرات‌ها نیز این را خوب می‎‌دانند.

کاخ سفید همچنین تاکید کرده که روند استیضاح ترامپ به او آسیب نخواهد زد، بلکه به مردم آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

این بیانیه کاخ سفید تنها دقایقی پس از آن منتشر شده که مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب روند استیضاح دونالد ترامپ امکان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را میسر ساخت.

این قطعنامه با ۲۳۲ رأی موافق مقابل ۱۹۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد؛ در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات را «قلابی» توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.