آغازعملیات احداث یادمان شهدای غواص گمنام در شهر انبارالوم

آغازعملیات احداث یادمان شهدای غواص گمنام در شهر انبارالوم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: ۵۴ یادمان شهدای گمنام در استان در دست ساخت قرار دارد که تعدادی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صحرانیوز ؛ عملیات احداث یادمان شهدای غواص و خط شکن کن گمنام شهر انبارالوم در بخش وشمگیر شهرستان آق قلا با حضور مجتبی حبیب زاده مقدم مدیر عامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور،حسین کاظمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، امیرشیر توماج فرماندار آق قلا،   ائمه جمعه و جماعات و مسئولین شهرستان برگزار شد.

محمدرضا کاظمی  در مراسم آغاز عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام غواص در شهر انبارالوم اظهارداشت: در استان گلستان ۵۴ یادمان شهدای گمنام  در دست ساخت قرار دارد که تعدادی از این یادمان‌ها تا پایان امسال و بخشی دیگر نیز در سال آینده افتتاح می‌شوند.

وی گفت: موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در کنار فعالیت‌هایی که در حوزه ساخت مسکن دارد، احداث برخی از المان‌های شهدای گمنام را نیز برعهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان داشت: ساخت یادمان شهدای گمنام غواص انبارالوم با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و با کمک این موسسه آغاز شد که ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با حضور خود در مناطق مختلف علاوه بر ساخت منازل مسکونی یک کار بزرگ هم برای منطقه انجام می‌دهد و در شهر انبارالوم نیز ساخت یادمان شهدا را برعهده گرفته است.

فرماندار شهرستان آق قلا نیز در این آیین به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و حضور در جبهه های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عمده شهدای جنگ تحمیلی از بین جوانان پاک و دلباخته این سرزمین بودند که با خون خودشان درخت تنومند نظام اسلامی را آبیاری کردند.
امیرشیر توماج، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار را در بین نسلهای سوم و چهارم ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام نه تنها گرامیداشت یاد این فرزندان در خون خفته ی ایران عزیز است، بلکه یادگاری از جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام است.