کمبودتخت بستری/ ضرورت توجه ویژه وزارت بهداشت به تأمین امکانات نگرانی استاندار گلستان

کمبودتخت بستری/ ضرورت توجه ویژه وزارت بهداشت به تأمین امکانات

استاندار گلستان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار بیمار در گلستان بستری کردیم، با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال افزایش تعداد بیماران، نگرانی هایی بابت کمبود تخت های بستری وجود دارد.

به گزارش صحرانیوز ؛ هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت برگزارشد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان، وزارت بهداشت توجه ویژه ای نسبت به تأمین امکانات درمانی استان خصوصا منابع انسانی و تخت های فرسوده داشته باشد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از تخت های استان گلستان استاندارد نیست و فرسوده است.

 استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال افزایش تعداد بیماران، نگرانی هایی بابت کمبود تخت های بستری وجود دارد.

حق شناس اضافه کرد: پیش بینی می شود، در فصل پاییزمیزان بیماران با علائم کرونا به دو هزار و ۶۰۰ نفر برسد این در حالی است که تنها دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی داریم.

به گفته استاندار گلستان؛ ۱۱۶ بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و این در حالی است که تعداد تخت های آی.سی.یو گلستان ۲۰۰ تخت است. در برخی از استان ها تعداد کل بیماران از بیماران بستری در بخش آی.سی.یو در استان گلستان کمتر است.

حق شناس  با بیان اینکه راهبرد وزارت بهداشت در استان گلستان با تأخیر همراه است، افزود: تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار بیمار در گلستان بستری کردیم و می توان گفت وزارت بهداشت، استان گلستان را مهجور گذاشته است.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن ماسک در استان تولید می شود و ۶ کارخانه نیز مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند.

حق شناس تاکید کرد: کادر درمانی استان از نگهبان تا هیئت رئیسه، برای مقابله با کرونا از جان مایه گذاشتند و فعالیت آنها افتخاری برای استان است.

وی گفت: برای غربالگیری کرونا بسیاری از دستگاه های اجرایی استان پای کار آمدند و در تمامی شهرها و روستاهای استان این غربالگیری اتفاق افتاد.