کشمکش بین دو طایفه در مراوه‌تپه ختم به خیر شد

کشمکش بین دو طایفه در مراوه‌تپه ختم به خیر شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:‌ نزاع دسته‌جمعی که در حال تبدیل به یک مشکل امنیتی در یکی از روستاهای مرزی مراوه‌تپه بود با درایت دادیار پرونده و مشارکت ریش‌سفیدان منطقه، ختم به خیر شد.

به گزارش صحرانیوز ؛ هادی هاشمیان اظهار کرد: اهالی دو طایفه در یکی از روستاهای مرزی شهرستان مراوه تپه بر سر راه عبوری احشام درگیر شدند که در این درگیری چندنفری زخمی و ۲۷ نفر از طرفین به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی تفهیم اتهام شدند که بین آن‌ها جوان ۲۰ ساله تا مرد ۸۰ ساله حضور داشت.

وی افزود: با گذشت چند ماه از این درگیری، طرفین پرونده بارها در روستا و نقاط مختلف شهرستان با یکدیگر درگیر می‌شدند و برای اهالی منطقه دردسرساز شده بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: با تدبیر دادیار شعبه یک دادسرای شهرستان مراوه تپه که جانشین دادستان این منطقه نیز هست، امشب طرفین پرونده به همراه ریش سفیدان، فرماندار شهرستان و فرمانده سپاه در مسجد روستا دعوت شدند تا مشکل را حل و فصل کنند.

هاشمیان گفت: خوشبختانه طرفین پس از صحبت‌های جانشین دادستان شهرستان، فرماندار و ریش سفیدان، با هم آشتی کردند و متعهد شدند پس از این جلسه اختلاف‌ها را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: طرفین که اهالی دو طایفه از یک روستا هستند پس از آشتی نماز مغرب را به جماعت و در کنار هم اقامه کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از ادامه اختلاف و درگیری، با دستور جانشین دادستان، راه عبوری احشام هم تعیین تکلیف شد تا از این پس اهالی روستا برای عبور دام‌های خود به مشکل برنخورند.

هاشمیان افزود: پرونده این نزاع در مرحله صدور کیفرخواست بود که اگر این اقدام انجام می‌شد همه ۲۷ نفری که در این نزاع مشارکت داشتند علاوه بر پرداخت دیه باید به زندان هم می‌رفتند که خوشبختانه با تدبیر دادیار پرونده و مشارکت مسئولان شهرستانی و ریش سفیدان که همیشه در کنار دستگاه قضایی برای حل و فصل خصومت‌ها حضور دارند، ختم به خیر شد.

براساس اعلام دادگستری گلستان، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های ورودی به شعب سازشی شورای حل اختلاف گلستان با سازش طرفین مختومه می‌شود.