کاهش بستری‌های کرونا در گلستان/ تعداد فوتی‌ها ۲ برابر شد

کاهش بستری‌های کرونا در گلستان/ تعداد فوتی‌ها ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در روزهای اخیر کاهش نسبی بستری بیماران کرونایی را شاهد هستیم اما تعداد فوتی‌ها نسبت به روز گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش صحرانیوز ، عبدالرضا فاضل عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: در دو هفته اخیر شاهد روند کاهشی شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در استان گلستان هستیم و نسبت به روز گذشته نیز تعداد موارد بستری کاهش یافته است.

وی با اشاره به ۲ رقمی‌شدن تعداد جان‌باختگان گفت: متأسفانه تعداد بیماران بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزایش یافته و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز که یک رقمی شده بود امروز در مقایسه با روز قبل ۲ برابر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: در حال حاضر ۹ شهرستان استان در وضعیت زرد و همچنین ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و مراکز و اماکن شلوغ و پرتردد و خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات مختلف، روند کاهشی بیماری در استان همچنان ادامه داشته باشد.

فاضل با ابراز نگرانی از عادی انگاری شرایط خاطرنشان کرد: وضعیت ما در استان کاملا شکننده است و اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم دوباره به وضعیت قرمز بازخواهیم گشت.

وی از مردم خواست با توجه به سرد شدن هوا و افزایش عفونت‌های تنفسی توجه جدی به تهویه مناسب منزل و محل کار داشته باشند.