نخست وزیر کره جنوبی وارد تهران شد + فیلم

نخست وزیر کره جنوبی وارد تهران شد + فیلم

نخست وزیر کره جنوبی در صدر یک هیات دیپلماتیک وارد تهران شد.

به گزارش صحرانیوز ، چانگ سای کیون نخست وزیر کره جنوبی در صدر یک هیات دیپلماتیک وارد تهران شد.

وی قرار است تا با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کند. سفر او بلافاصله پس از انتخاب مجدد وی به نخست وزیری کره جنوبی انجام شده است.

پیش‌تر نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از سفر نخست وزیر کره جنوبی در روز‌های ۲۲ و ۲۳ فروردین و دیدار او با مقامات عالی‌رتبه کشورمان خبر داده بود.

همچنین حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل درباره سفر نخست وزیر کره به ایران اظهار کرد: اخیرا سئول به این نتیجه رسیده که  در سیاست‌های خود در قبال ایران دچار اشتباه شده و سفر نخست وزیر کره به ایران یک نوع عذرخواهی رسمی سئول از تهران به دلیل رفتار‌های گذشته است، بیشتر شرکت‌های بزرگ کره جنوبی به خاطر قطع رابطه اقتصادی بین ایران و کره جنوبی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند، این شرکت‌ها به دولت کره جنوبی به شدت فشار آوردند که رابطه اقتصادی جدیدی را با تهران برقرار کند تا بتواند یک نوع تعامل به صورت مستقیم با ایران داشته باشند، هانی زاده ادامه داد : هدف از  این سفر برقراری رابطه اقتصادی بین تهران و سئول و بازنگری در سیاست‌های کره جنوبی نسبت به ایران است.