ملت ایران با حضور پرشور خود در حوادث اخیر توطئه دشمنان را خنثی کردند امام جمعه زاهدان:

ملت ایران با حضور پرشور خود در حوادث اخیر توطئه دشمنان را خنثی کردند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ملت ایران در حوادث اخیر با حضور پررنگ و پرشور خود در صحنه توطئه بزرگ دشمنان را خنثی و وظیفه خود را در مورد حفظ نظام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

به گزارش صحرانیوز ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش در جهت مبانی فکری و اعتقادی مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه فکر و اعتقاد نقش مهم و ویژه‌ای در عملکرد خوب و بد فرد در جامعه دارد، گفت: دشمن همواره درصدد است تا از ضعف فکری و علمی افراد سوء استفاده کند و برهمین اساس انسان‌های ضعیف‌النفس را پیدا کرده تا برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی از آنها استفاده کند و در این راه شیعه و سنی برای آنها فرقی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعدادی از افراد نیز در این زمینه به دلیل ضعف فکری و مطامع دنیا تن به خواری داده و در دام دشمن گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی افزود: همه باید برای رشد علمی و فرهنگی جامعه تلاش کنیم زیرا تقویت مبانی فکری و اعتقادی نیاز روز جامعه است و در این راه علما، روحانیون و فرهیختگان نقش اساسی دارند.

وی بیان کرد: پیرو هر مذهبی که هستیم باید از اصل اسلام دفاع کنیم و هرکسی از فهم و درک خودش برای مبانی فکری و اعتقادی تلاش کند.

امام جمعه زاهدان گفت: در بحث مباحث روز کشور نیز باید فکر و عمل ما فکر و عمل مقام معظم رهبری باشد و سخنان حضرت آقا را معیار عملکرد خود قرار دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین افزود: یکی دیگر از راه‌های تحصیل تقوا رعایت حق و قانون است که هرکسی بر حق خودقانع باشد به حقوق دیگران نیز تعرض نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه اظهار داشت: به هر میزان که حق داریم به همان میزان نیز وظیفه داریم و حق متقابل بین حاکمیت و مردم و بالعکس سبب نظم در کشور، حرمت و انسجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این حق متقابل رعایت شود روش‌های دینی در جامعه پابرجا و دشمن ناامید خواهد شد اما اگر رعایت نشود پرچم‌های ستم آشکار و انحراف در دین زیاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن همواره در حال دشمنی و منتظر بهانه‌ای برای ضربه‌زدن به جامعه اسلامی است و در این راه از هر فرصتی کمال استفاده را می‌کند و این امر در کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان حساس‌تر است زیرا در اینجا به دلیل محرومیت‌ها بهانه و تمرکز برای فعالیت و آشوبگری و اخلال در امنیت کشور بیشتر است.

وی افزود: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان و فقدان گاز CNG و کمبود لوله‌کشی گاز برای خانه‌ها وضعیت ویژه‌ای در این استان داریم که نیازمند رسیدگی خاصی است و باید از قبل پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت اما افزایش سهمیه استان در سیلندرها کار سختی نیست و مردم انتظار دارند که گازرسانی به درستی صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: هم‌اینک نوبت دولت و حاکمیت است تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهد و به وعده‌های خود که همان جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و کنترل بازار است عمل کند.