مساله پرونده بذرپاش حیثیت مجلس، دانشگاه و بسیج دانشجویی را به چالش کشیده است عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به حاشیه‌های انتخاب رئیس دیوان محاسبات

مساله پرونده بذرپاش حیثیت مجلس، دانشگاه و بسیج دانشجویی را به چالش کشیده است

الیاس نادران: چالش رئیس مجلس نیز این است که تکلیف خود را با کلونی بذرپاش که بعضاً به عنوان دستیار و مشاور دوره‌اش کرده‌اند روشن کند

صحرانیوز  – الیاس نادران نوشت مساله پرونده بذرپاش در مجلس، چالش فرآیند نیست.چالش صداقت در ارائه سوابق کاری،”سرقت علمی”در رساله، مسائل مالی مطروحه،جعل و رفع ابهاماتیست که حیثیت مجلس، دانشگاه و بسیج دانشجویی را به چالش کشیده است.

الیاس نادران در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «چالش شفافیت و صداقت در پرونده #بذرپاش_گیت. عده‌ای با فشار به کمیسیون بودجه طرح تامین مالی کالاهای ضروری و رسیدگی به طرح تامین قیر پروژه‌های عمرانی را از دستور کار کمیسیون خارج و انتخاب رییس دیوان محاسبات را با عجله به نتیجه دلخواهشان رساندند. مساله پرونده بذرپاش در مجلس، چالش فرآیند نیست. چالش صداقت در ارائه سوابق کاری، “سرقت علمی”در رساله، مسائل مالی مطروحه، جعل و رفع ابهاماتیست که حیثیت مجلس، دانشگاه و بسیج دانشجویی را به چالش کشیده است.

چالش رییس مجلس نیز این است که تکلیف خود را با کلونی بذرپاش که بعضاً بعنوان دستیار و مشاور دوره‌اش کرده‌اند روشن کند و بدون هرگونه مسامحه و مصلحت اندیشی، حیثیت مجلس را اعاده نماید.

حل این معضل چند راهکار دارد: ۱-استعفای بذرپاش ۲-عزل وی براساس تبصره ماده ۱۱ قانون محاسبات عمومی ۳- استیضاح مطابق تبصره۴ ماده۲۴ آیین‌نامه داخلی ۴-رسیدگی توسط کمیسیون اصل نود قانون اساسی و ۵- تعیین هیات رسیدگی مستقل توسط رئیس مجلس. تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود؛ انشالله»