مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند با توجه به فرا رسیدن فصل گرما؛

مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به فرا رسیدن فصل گرم سال، تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب داشت .

به گزارش صحرانیوز ، ولی الله ساور با اشاره به اهمیت آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در ارتباط با مصرف بهینه آب افزود: افت شدید منابع آبی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش مصرف و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم موازین بهداشتی قطعا با افزایش مصرف بیشتری روبرو هستیم که می بایست با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف این مشکلات را مرتفع ساخت و موثرترین راهکار را ، مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم دانست .

وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و همچنین رعایت مسائل بهداشتی جهت شستشو دست ها برای مقابله با ویروس کرونا از هم استانی های فهیم می خواهیم رعایت الگوی صحیح مصرف آب را در دستورکار خود قرار داده  تا در فصل گرم سال جهت تامین آب آشامیدنی با مشکلات کمتری مواجه شویم .

ساور اظهار داشت : کاهش مصرف آب و خودداری از مصارف غیر ضرور شستشوی حیاط ، ماشین ، آبیاری فضای سبز و… بخصوص در زمان پیک مصرف ضمن جلوگیری از بروز افت فشارشبکه آب، امکان برخورداری از آب آشامیدنی برای همه مردم را فراهم می کند.

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان داشت: بحران جدی آب، ضرورت توجه شهروندان گلستانی را به مدیریت مصرف و صرفه‎جویی از این مایه حیات‎بخش بیشتر می‎کند و باید بدانیم با مصرف بیشتر از سفره های زیرزمینی و کمبود بارش ها تا خشکسالی خیلی فاصله نداریم ، پس با توجه به مصرف بالا و همچنین کاهش منابع آبی اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف ، مناسب ترین و منطقی ترین راه حل برای گذر از بحران موجود می باشد .

ساور در پایان افزود : رعایت الگوهای صحیح مصرف آب و حفظ این گوهر بی جایگزین برای آیندگان همت تمام مردم استان را می طلبد و این شرکت تمام تلاش خود را جهت خدمت رسانی بی وقفه، با کیفیت و پایدار به شما هم استانی های عزیز را در برنامه خود دارد.