صدور سند املاک بنیاد علوی برای ۱۶۸ هزار واحدمسکونی در گلستان آغاز شد

صدور سند املاک بنیاد علوی برای ۱۶۸ هزار واحدمسکونی در گلستان آغاز شد

آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان با حضور استاندار گلستان در روستای قربان‌آباد آق‌قلا برگزار شد.

به گزلرش صحرانیوز ؛ بر اساس این طرح ۱۲۸ هزار واحد از ۲۲۸ هزار مسکن روستایی با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر سنددار خواهند شد.

این طرح با امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان اجرا خواهد شد.

استاندار گلستان در این آیین اظهار کرد: یکی از ریشه‌های توسعه آن است که مردم بتوانند با سند با هم صحبت کنند و این سند می‌توانند زمینه بروز اختلافات را کاهش دهد. اسناد می‌تواند زمینه دریافت تسهیلات بانکی را فراهم کنند و مردم می‌توانند به‌درستی از ظرفیت دارایی‌های خود استفاده کنند.

هادی حق‌شناس بیان کرد: این اسناد می‌توانند زمینه شکل‌گیری بنگاه‌های کشاورزی اقتصادی را در روستاها فراهم آورند.

وی افزود: در حال حاضر میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است اما با این حال باید تلاش کنیم املاک مردم را به خود مردم واگذار کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های استان ثبت سند خواهند شد که در سطح کشور کم‌سابقه است.