سپاه برای اجرای پروژه‌های زیرساختی ناتمام در گلستان اعلام آمادگی کرد

سپاه برای اجرای پروژه‌های زیرساختی ناتمام در گلستان اعلام آمادگی کرد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در استان گلستان هر پروژه ناتمام که پیمانکار داخلی و یا خارجی نتوانسته اند به مرحله اجرا برسانند، سپاه نینوا آمادگی دارد این پروژه‌ها را به قرارگاه خاتم واگذار و روند اجرا تسهیل و تسریع شود.

اعلام آمادگی سپاه برای اجرای پروژه‌های زیرساختی ناتمام در گلستان

صحرانیوز : سردار علی ملک ‌شاهکوهی عصر امروز ضمن تبریک هفته بسیج و بزرگداشت حماسه پنج آذر روز ملی گرگان اظهار کرد: در استان گلستان هر پروژه ناتمام که پیمانکار داخلی و یا خارجی نتوانستند به مرحله اجرا برسانند سپاه نینوا آمادگی دارد این پروژه‌ها را به قرارگاه خاتم واگذار تا روند اجرای پروژه‌ها تسهیل و تسریع شود.

* سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی سازمان در مناطق محروم گلستان

وی تصریح کرد: عملکرد سازمان بسیج از سال ۱۳۸۱ در اجرای پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی استان گلستان درخشان است به طوریکه ۴ هزار و ۶۱۰ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار در این مدت اجرا شد.

ملک‌شاهکوهی در خصوص برنامه‌های شاخص بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان ابراز کرد: ۲۳ مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی در روستاهای کمتر برخوردار انبارالوم و آق‌قلا افتتاح، مرمت و ساخته شد همچنین ۲ هزار و ۴۵ واحد مسکونی سیل‌زده افتتاح، مرمت و ساخته شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان گلستان از سال ۱۳۹۶ در زمینه محرومیت‌زدایی شکل گرفت و ۱۲۲ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را اجرا کرد، در جریان سیل ۱۳۹۸ تعداد یک‌هزار و ۷۶۷ واحد مسکونی بازسازی شد.

* فعالیت ۶۰ هزار و ۵۸۶ گلستانی در قالب گروه‌های جهادی

ملک‌ شاهکوهی عملکرد بسیج در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا را مثبت خواند و ابراز کرد: ۶۰ هزار و ۵۸۶ نفر در قالب گروه‌های جهادی در راستای تهیه و توزیع ماسک، تهیه و توزیع گان، توزیع غذای گرم، بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن، مساجد، مدارس و … پای کار آمدند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه هر جا که نیاز کشور باشد حضور دارد، گفت: حضور بسیج و سپاه در زمینه سازندگی، محرومیت‌زدایی، بلایای طبیعی و … پررنگ است، در آتش‌سوزی اخیر که در منطقه جنگلی توسکستان رخ داد بالگردهای هوافضای سپاه کمک خوبی کردند، گروه‌های جهادی بسیج نقش کلیدی در کنار سایر ارگان‌ها داشتند.

*سازماندهی ۳۴۶ بسیجی در گلستان برای اجرای طرح ربیع

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: در زمینه امنیتی «گشت‌های رضویون» به صوت محله‌محور ساماندهی شدند این طرح از سال ۱۳۹۶ در استان آغاز شده است.

ملک ‌شاهکوهی در خصوص اجرای «طرح ربیع» گفت: به دلیل افسارگسیختگی قیمت‌ها و ساماندهی بازار همچنین جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بالغ بر ۳۴۶ بسیجی، آموزش‌های تخصصی را فرا گرفتند تا در زمینه نظارت بر بازار و اصناف ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور بسیج در صحنه است، بیان کرد: نظارت بر جاهایی که امکان احتکار وجود دارد سازمان اطلاعات سپاه ورود می‌کند، در «طرح ربیع» به دستگاه‌های متولی نظیر تعزیرات و صمت کمک خواهیم کرد، حدود ۴۰ درصد نیروهایی که سازماندهی و آموزش دیدند در صحنه حاضر هستند.

به گفته سردار ملک‌شاهکوهی، در چهل و یکمین سالگرد هفته بسیج یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه با ۱۸۹ عنوان، ۹ فصل، ۱۴۱ برنامه شاخص و ۳۰ برنامه ویژه به اجرا درآمد.